Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Monday, December 17

Shah Alam Atau Klang?

Assalam....

Mahu panggil Klang ke Shah Alam ek?

Kalau ikutkan persempadanan semula yang telah dibuat kerajaan negeri 6 tahun lepas kawasan aku duduki sekarang berada di kawasan Shah Alam. Bahkan alamat kami pun sudah masuk ke kawasan seksyen 30 Shah Alam. Pendek kata kami kawasan sempadan antara Shah Alam dan juga Klang.

Aku masih selesa panggil aku tinggal di Klang. Yup sebab sejak berkahwin 6 tahun lalu aku sudah membiasakan diri memberitahu orang lain aku tinggal di Klang. Tetapi sejak sepupu tegur kata aku tinggal di Shah Alam rasa macam eh....eh....haah la kan. :p

Keluar simpang rumah aku kalau ke kanan kami menghala ke Shah Alam, kalau ke kiri kami menghala ke Klang. Hehe...dekat je 2 tempat ni kan.

Teringat dengan tempat lahir akak ipar aku, kodiang, Kedah. Rumah keluarga di Kodiang tapi rumah kakak kepada kakak ipar di Perlis. Erk....rupanya mereka tinggal di sempadan negeri. Hehe...kalau macam tu siapa nak anaknya jadi anak kedah bersalin la di hospital di kawasan kedah, kalau nak anak jadi anak perlis bersalinlah di hospital perlis. Haha....boleh tak?

Sama kes juga dengan aku kan, dahulu duduk di Shah Alam kerja di Klang. Hehe...Sekarang dah duduk dan kerja di tempat yang sama. Sempadan kawasan kan, jadi agak keliru juga mulanya.

Ok....sekarang aku nak guna perkataan aku tinggal di Shah Alam bukan lagi Klang. :)

 

No comments: