Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Friday, December 28

Celoteh Pasal Kerja

Assalam...

Kerja sekarang semakin lama semakin banyak sepatutnya tetapi yang aku rasa sekarang sama macam dulu. Cuma paling tidak best warranty card dan barcode pun dah jarang-jarang sangat ada untuk aku printkan. Ehm...dengar kata sales menjunam jatuh 4 bulan terakhir tahun ini. Ada yang dengar kata salesman bagitau sales semua jenama teruk sebab pengedar nak tunggu pilihanraya. Eh....aku tak mahu masuk cerita hal politik di sini ok tapi ini realiti yang mereka bagitau.

Paling tak seronok bila sales teruk, mungkin bonus pun tiada. Eh...aku memang belum cukup setaun lagi kerja di sini jadi dah pasti tak ada bonus kan. Hehe....argh bila ingat bonus ingat dengan tempat lama. Serius bila masuk awal tahun kami staff jadi kaya sebab dapat gaji 1 bulan, bonus 1 bulan dan juga ang pow 1 bulan. Hehe...tapi itu sejarah sekarang ni.

Serius aku bagitau kerja sekarang makin lama makin kurang. Aku tak salahkan bos aku sebab masa interview memang dia dah bagitau apa tugas-tugas yang akan aku buat disini tapi sekarang tugas tu dah berubah sama sekali.

Sebab sekarang ada yang kata ekonomi tengah menurun, jualan tidak memberangsangkan dan juga banyak barang baru ditahan untuk sementara waktu ni. Jadi tugas aku untuk print semua warranty card tu pun tergendala seketika.

Setakat ini aku rasa macam buat kerja budak-budak pula, sebab apa aku diminta tanya pada orang lain kalau tak ada kerja nak buat. Ok, boleh tapi ada masa aku tengok orang lain pun relax je. Hehe...

Jadi setakat ini aku kerja masih boleh bersabar lagi, tapi dalam masa yang sama terasa mahu cari kerja lain yang lebih bagus (bukan di sini tak bagus tapi rasa macam tak selesa, datang kerja tak ada perancangan mahu buat apa). Berbeza dengan tempat lama, sebelum balik kerja sudah buat perancangan kerja untuk esok hari. Haih....sekurang-kurangnya tidak la seminggu datang kerja tapi buat kerja untuk sehari sahaja. Macam makan gaji buta pula tapi bukan aku yang minta, bos yang tetapkan...terasa di pinggirkan pula. hahahah

No comments: