Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Monday, December 10

Rawang Burger Bakar - Kota Kemuning

Assalam...

Yes akhirnya dapat juga merasa apa yang sedapnya dengan burger bakar. Petang semalam dear balik awal konon nak bawa anak-anak keluar bermain tapi hujan pula jadi kami bertukar rancangan sekadar bawa anak-anak keluar pusing-pusing dan cari makan. Kalau ikut perancangan aku cuma mahu bungkus lauk saja sebab masih ada baki nasi tengahari tu tapi alang-alang kata dear aku ikutkan saja.

Dear pergi bank sekejap kemudian mahu makan ayam penyet tapi gerai tutup petang ahad tu. Hampir mahu bungkus lauk sahaja tapi mulut tiba-tiba kata 'kedai burger bakar tu di sebelah sana' hehe...dear plak terus kata jom! huhu...

Kami sampai pukul 5.45 petang lebih kurang la...masa sampai nampak belum ada orang lagi tapi asap/api sudah hidup bermakna mereka sudah mula berniaga la kan. Dear order sendirian aku dan anak-anak menunggu dalam kereta. Walau pun dapat no 1 tapi kami menunggu hampir 1/2 jam tau. Ish.... lama betul!

Kata dear patty tu derang bulat-bulatkan di situ, bukan bulatkan siap-siap dari rumah. Ayam kisar yang di tambah dengan lada hitam dan rempah lain, daging juga di bawa dalam 1 bekas. Patut la, dah tu patty nya tebal sebab tu ambil masa yang lama untuk masak. Hehe.. cuma tak tahan masa untuk menunggu tu je la, jadi lain kali kalau nak makan mungkin perlu order terlebih dahulu dari rumah kemudian lebih kurang 1/2 jam ke sejam baru keluar rumah (itu kalau memang merancang mahu makan di sini)



Dalam kereta kami menunggu sambil makan Twisties sebab anak-anak sibuk mahu keluar walau pun cuaca gerimis di luar. Ha....ini yang susah bawa budak-budak ni berjalan.

Kami tak makan di kedai sebab cuaca gerimis tambah lagi dear dah janji nak tolong kakak ipar malam tu. Makan di rumah lagi selesa bukan apa dapat melayan kerenah anak-anak juga. Huhu... Amar makan banyak juga tapi dia lebih suka burger daging sebab patty burger ayam ada lada hitam...pedas!


Semua gambar aku ambil dari FB Rawang Burger Bakar.
 
Total untuk 2 biji burger RM 16.00 tapi sebab dear minta tambah chesse jadi tambah lagi RM 1.00 untuk setiap burger. Huhu...macam mahal tapi pattynya yang tebal tu memang puas hati. Hehe...

Yang ni dah dapat tapi teringin nak cuba 1 lagi burger di Seksyen 7, Shah Alam. Hehe...dah lama ajak tapi sebab dear asyik sibuk kerja siang malam tak kira hari minggu pun kerja juga. Nanti ada rezeki boleh dapat juga rasa kan. Sekadar merasa je, nak tahu apa yang sedap sangat. :)

Pada siapa yang tinggal berdekatan boleh datang cuba di Mama Kandar, sebaris dengan Domino's Pizza, Pizza Hut. Kalau rasa malas nak menunggu macam aku boleh call dahulu 012-6678900 atau 017-3359975, setengah jam kemudian datang makan/ambil. Senang cerita kan.

No comments: