Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Wednesday, December 12

Ada Apa Di HLK Warehouse Sales?

Assalam...

Akhirnya selepas tergedik-gedik sangat nak pergi walau pun bukan mahu beli apa-apa kecuali akan beli kalau barangan letrik bernilai RM100.00 setiap satu. Haha.... Aku pergi pun kebetulan sebab nak isi minyak dan nak cucuk duit untuk bayar mekanik upah baiki kereta LA tu. Haih...terbang RM500.00 pada LA tu.




Inilah bangunan HQ HLK di Kota Kemuning, tempat yang agak strategik..dari bulatan terakhir di kota kemuning sudah boleh nampak. Hehe..maklum saja bangunan ini baru siap tahun ini. Mula-mula nampak pun aku terkejut sebab eh ada pula HQ dia kat sini.

Jualan gudang di buat di kawasan parking, mujur aku datang sebelah petang lagi sejam nak tutup. Tapi aku pasti mungkin masa penutupan akan lebih lewat sebab masih ada orang lagi yang datang selepas pukul 4.30 petang tau. Beroperasi dari pukul 10.00 pagi sehingga pukul 5.00 petang. Cuaca sangat baik sebab aku datang selepas hujan tapi lecak sikit la kan.

Barangan yang dijual segala macam ada dari sekecil seterika sampai ke sebesar-besar peti ais. Pejam mata tengok harga, memang ada yang mampu tapi tak mahu la. Masa pusing-pusing tengok barang nampak juga barangan dari jenama tempat kerja aku di jual. Eh....rupanya barangan ini adalah barangan display bukan barangan yang sudah kemek atau pun di baiki. Ini yang aku dengar semasa seorang pelanggan bertanyakan status barangan yang dijual sebab harga jatuh tidak banyak beza sangat.

Berbaloi juga pada orang yang beli sebab ini cuma barangan display jadi kekurangan cuma pada rupa sahaja la kan, sebab mesti ada sedikit calar dan juga lebam-lebam sebab terkena sentuhan orang lain tapi kualiti masih sama seperti baru.

Ada banyak televisyen, kalau ikutkan hati mahu je beli. RM 1k boleh dapat tapi tak pasti LED atau LCD. Maklum saja tv di rumah masih belum di baiki lagi. Asyik lah menangguh dengan alasan sibuk memanjang.


Ada peti ais tapi yang ada masa aku datang cuma peti ais 2 pintu je, mungkin peti ais 1 pintu sudah habis dibeli atau pun memang tidak di tawarkan langsung. Cantik memikat peti ais warna merah tu, geram sangat!


Mesin basuh pun ada, pengering baju pun ada...pendek kata semua ada cuma bawa duit siap-siap atau pun sediakan kad kredit saja. Yang bersaiz kecil boleh bawa pulang terus tapi yang bersaiz besar tak pasti pula ada lori di sediakan atau tidak sebab aku tak nampak sebarang lori pun di kawasan tu. Atau mungkin penghantaran di buat selepas habis jualan gudang supaya tidak perlu bersesak-sesak mereka mahu mengangkat barang dengan orang ramai kan.

Pendek kata kalau ada buat lagi lain kali datang la, ini pandangan aku la kan. Sebab ini bukan barang yang sudah kemek sebab pengalaman sebelum ni pergi jualan gudang jenama Haier dia jual barang yang sudah kemek dan bercalar agak teruk tapi dengan separuh harga. Untung pada harga tapi barangan tetap kemek. Kalau barangan display ni pada aku masih nampak elok lagi, calar dan lebam-lebam pun tak ada la ketara sangat. Jadi sesuailah kan harga yang mereka tawarkan tu mungkin turun dalam 20 - 30% je dari harga asal kalau tak silap aku.

Semasa mahu balik ternampak satu keluarga sedang membawa vacuum jenama tempat kerja aku. Huhu....ada juga orang mahu beli ek, eh...jenama tu dah hampir 25 tahun ok ada di pasaran. Paling tidak menahan sebab pekerja sana nampak aku tak beli apa-apa mereka sempat promote induction cooker tapi maaflah aku tak berminat langsung.

Pergi tak sampai setengah jam, pergi dengan Amar lagipun bukan mahu beli apa-apa cuma mahu tengok-tengok dan cuci mata saja.
 

2 comments:

Yaati Nor said...

mesin basuh pinggan ada tak?nnt klu ada Warehouse sale war war la dulu..

Azian & Zaini said...

eh...ada juga, aku tak sempat nak pergi awal-awal. InsyaAllah pas ni kalau ada lagi warehouse ni blh la aku info kan ek