Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Monday, December 3

Kambing Hitam

Assalam...

Pernah dengar perumpamaan ini?

Aku pernah dengar dahulu tapi sekarang tiba-tiba designer aku pula cakap peribahasa ni. Wah...mereka pun teruja menggunakan peribahasa melayu juga tau. Eh...kenapa tiba-tiba keluar peribahasa yang kurang elok maksudnya ye? :)


Bukan nak kata aku ni bagus sangat tapi setakat ini apa yang di minta buat aku buat sahaja. Cuma tidak sedap bila ada yang mengata belakang pula.

Tak mahu nak menyalahkan orang lain sebab mempersendakan aku sebab jawatan 'kecil' aku di sini tetapi aku masih punya maruah ok. Hmmmm kalau ikut hati memang marah dan mood sudah 2 hari memakai tudung hitam. Sakit hati tau bila ada orang buat pada kita begitu.

Kenapa perlu takut mengaku salah? Yup aku buat kerja salah berjuta-juta dulu dulu pun aku pernah mengaku, siap cakap terus terang dengan General Manager lagi. Bukan nak kata aku ni terlalu baik tapi kita perlu ada pendirian sendiri, bukan ke lebih baik kalau mengaku dari menyalahkan orang lain. Kalau di selidiki bukan nanti memakan diri?

Sepanjang malam aku tak lena tidur, bukan tidak penat tapi terlalu letih dengan orang yang bersikap begini.
Hal ini terjadi hari Khamis lepas dan pagi Jumaat dia panggil aku masuk bilik bagitau pasal ini. Bila aku jawab dia kata lain kali tolong buat baik-baik. Pulak dah....tetap mahu kata aku salah! ok lah aku la yang salah sebab aku orang baru di sini dan masih belum kenal hati budi orang-orang disini.

Di sebabkan terlalu moody aku bawa anak-anak ke rumah kakak aku di Puchong. Jalan-jalan waktu malam walaupun aku tahu anak aku tidur awal. Biarkan mereka sesekali tidur lewat sedikit dan bawa jumpa dengan saudara sendiri. Dapat berjumpa dengan abang dan makan durian. Bawa balik banyak durian, rambutan, langsat, manggis dan juga baju baru yang mak aku baru siap jahit. (baju ni aku bagi mak sebelum puasa lalu) Mak tak sempat nak jahit jadi sekarang baru dapat siapkan. Ok, boleh pakai pergi kenduri pengantin atau pergi kerja. :p

 

No comments: