Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Monday, December 24

Hujung Minggu Yang Memenatkan

Assalam...

Rancangan untuk hujung minggu lalu mahu duduk rumah dan bersenang-senang. Mahu masakkan sup ayam untuk anak-anak dan dear. Tapi semua rancangan tergendala sebab kakak mahu datang tidur di rumah dan bermain dengan anak-anak aku. Argh.....orang nak datang rumah tak kan kita nak halang pula kan lagi-lagi kakak aku yang nak datang.

Pagi Sabtu masakkan sarapan untuk anak-anak dan dear. Pukul 10.00 masuk dapur lagi untuk masak tengahari pula sebab biasanya akak datang rumah awal sebelum tengahari sebab mahu elak jem. Maklum saja orang belum mahir hal pemanduan ni.

Hari Sabtu tengahari selepas kakak sampai kami pergi ke Econsave beli barang tapi sebenarnya lebih kepada jalan-jalan. Hehe...anak-anak paling suka dapat beli apa yang mereka mahu. Haih...belum sempat bayar lagi sudah berebut-rebut mahu minum air kotak. Ish...budak-budak ni kan.

Tengahari belum makan di rumah, sebab kakak mahu makan di luar. Nak belanja kami makan katanya jadi kami berempat makan nasi ayam sahaja di kedai berdekatan dengan Econsave. Itu pun kami berdua dah tak menang tangan nak melayan kerenah budak berdua ni. Haih...

Petang sampai malam kami bermain sahaja di rumah. Kakak belikan lego baru, jadi anak-anak masih teruja mahu main. Sampaikan Amar langsung tak mahu tidur tapi aku pujuk-pujuk akhirnya tertidur juga dia. Hehe..

Malam anak-anak tidur lebih awal walau pun agak susah juga mahu tidurkan mereka sebab mahu bermain dengan mak ngah lagi. Bagai tiada esok bagi mereka. Huhuhu...mujur tidur juga akhirnya mereka. :)

Pagi kami sarapan jemput ikan bilis dan juga kentang goreng. Ringan-ringan sahaja. Tengahari tak plan nak makan kat luar jadi pergi kedai dekat rumah sebab kakak nak beli minyak tak jumpa-jumpa. Akhirnya terbeli sayur dan juga keropok untuk anak-anak. Haih..mesti mereka yang dapat habuannya.

Selepas makan tengahari kami berehat sebentar. Lebih kurang pukul 3 petang keluar jalan-jalan pergi cari makan di Klang. Dah lama tak makan rojak dan cendol klang. Sejak sakit gigi tu la kan, mujur dapat juga makan semalam kalau tidak menangis kempunan...hahahaha..

Balik rumah cuaca hujan lebat, jadi mahu tak mahu perlu juga hantar kakak balik Puchong. Cuaca hujan lebat jadi kami pun hantarkan juga guna 2 buah kereta, aku, kakak dan Ashraf naik kereta kakak aku tapi aku yang pandu. Dear bawa LA dengan Amar berdua. Sampai sana kami biarkan anak-anak bermain dahulu sebab Puchong belum hujan lagi, cuaca masih mendung. Kami sampai rumah hampir magrib, sepanjang jalan balik rumah cuaca mendung.

Malam tadi selepas mandikan anak-anak dan nasi siap masak, tanya pada dear mahu makan atau tidak. Dear kata nak makan lepas tidurkan anak-anak. Aku pula jenis jarang sangat nak makan selepas tidurkan anak-anak ni kecuali bila aku dah lapar sangat-sangat. Dear kejutkan juga malam tu tapi aku malas sangat nak bangun, mahu atau tidak dear makan seorang malam tadi.

Dengan itu aku merancang Selasa nanti yang jatuh hari Krismass nak duduk rumah berehat sahaja. Pagi sarapan nasi lemak beli di kedai dan tengahari serta malam mahu masak sup ayam untuk dear dan aku, anak-anak pula aku celurkan mee kuning. Senang cerita....mama mau berehat. Lagi best kalau dear bawa anak-anak keluar pergi rumah MIL. Hehe..
 

No comments: