Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Tuesday, December 18

Klinik Gigi Yap, Klang

Assalam...

Akhirnya setelah sekian lama menanti kini tiba masanya. Hehe...selesai sudah masalah yang membelenggu sejak 2 bulan lalu. Hari sabtu lepas aku pergi Klang, walaupun telah sekian kalinya tidak pergi ke Klang sendirian. Mungkin masih awal pagi jadi kenderaan pun tidak banyak lagi. Seronok sebab mudah nak dapatkan parking yang dekat dengan klinik. Yup! aku ke klinik gigi swasta akhirnya, walaupun konon-konon mahu ke klinik gigi kerajaan. Jadi bukan setakat itu saja kedatangan aku ke klinik gigi kerajaan, lain kali mahu bawa Amar dan Ashraf periksa gigi di sana. Biar nanti dah besar tak takut jumpa Dr. gigi. :) (pengaruh tengok cerita upin & ipin la ni)

Aku keluar rumah pukul 8.15 pagi, kalau ikutkan mahu keluar awal lagi tapi maklum saja pagi-pagi mesti ada perkara mahu di buat. Anak-anak dear bawa pergi rumah MIL dan kakak ipar, aku dah maklumkan petang jumaat sebelum balik rumah. Rasa macam mahu bawa Amar tapi tak sesuai pula takut nanti dia mengacau atau ketakutan dengar bunyi-bunyi alat Dr gigi tu. Alang-alang aku tinggalkan mereka terus lebih baik.

Sampai pekan Klang pukul 8.45 pagi, klinik gigi buka pukul 9.00 pagi. Mahu terus ke klinik tapi perlu bayar parking dahulu. Eh....bila sampai di mesin parking ada notis pemberitahuan pula. Alamak guna kupon pula ke sekarang ni? gelabah sekejap maklum saja konon nak jadi orang terawal sampai ke klinik sekali jadi no. 5 pula. Tak kisah la walau pun terpaksa menunggu hampir 1 jam tapi yang penting aku puas hati. Kalau pergi klinik gigi kerajaan menunggu 2 jam tapi tak selesai juga masalah.



Seperti biasa klinik gigi yang tuan empunya bangsa cina mesti ramai pesakit bangsa cina juga. Pagi tu hanya aku seorang bangsa melayu yang ada. Buat tak tau, baca surat khabar dan menanti dengan penuh sabar. Sekurang-kurangnya 1 jam tu tak lama pada aku bila ada sesuatu untuk di baca.

Pukul 10.00 pagi masuk bilik rawatan, pukul 10.30 pagi sudah siap. Hah..pantas kan, aku yang kat dalam tu tak tertahan di godek-godek gigi. Tampal 2 tempat dan sepanjang rawatan memang selesa, sebab last aku datang sini bulan jun lepas sepatutnya aku datang lagi bulan julai atau ogos tapi tak berkesempatan nak pergi. Akhirnya aku beranikan diri pergi juga. Yup...pergi pagi-pagi memang best sebab senang nak parking dekat dan kereta masih kurang. Jalan di pekan besar ni kadang-kadang boleh buat kepala serabut.

Jumlah keseluruhan rawatan RM140.00, ha....aku tersilap dengar mula RM240.00 tapi bila tanya sekali lagi cuma RM140.00 fuh.....boleh tahan mahal juga. Kali terakhir aku datang cuma RM35.00 je. Tak kisah la pada aku yang penting gigi tak sakit lagi dan selesa nak makan. Baru ada kesedaran mahu jaga gigi bila sudah ada kes begini. Dear cadangkan aku cabut tapi aku tak sanggup sebab kalau Dr. kata boleh tampal apasalahnya aku tampal dulu. Bukan tak pernah ada pengalaman cabut gigi tapi sayang sangat dengan gigi yang ada tu kan. (cabut gigi pertama kali di klinik selepas bersalinkan Amar dan di klinik gigi di perak)

Dear kirim belikan rojak dan juga cendol pun aku tak beli sebab kedai masih belum buka. Nak jalan-jalan dulu pun tak ada mood jadi lebih baik aku balik rumah terus sebab hati asyik teringatkan anak-anak je. Ye la hari cuti tapi terpaksa tinggal dengan nenek.

Balik rumah makan-makan dahulu sebab pagi tak sempat nak sarapan SMS akak ipar kata Amar tengah tidur jadi aku tunggu dear balik makan dahulu kemudian baru ambil anak-anak. Lebih kurang pukul 1.00 petang baru dapat bermain semula dengan mereka.

 

No comments: