Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Saturday, December 22

Sabun Mandi Jenama Drypers

Assalam...


Sejak dari Amar kecil sudah terbiasa menggunakan lampin pakai buang jenama Drypers. Huhu....sampai sekarang bukan tak pernah cuba jenama lain tapi terasa lebih sesuai anak-anak dengan jenama Drypers jadi kami teruskan sahaja. Kita beli untuk keperluan dan keselesaan mereka jadi pasal harga tutup mata saja. Pernah cuba jenama Hey Baby sebab syarikat yang sama mengeluarkan Drypers tapi tidak sesuai dengan apa yang kami mahukan.

Sekarang memang dah sentiasa beli jenama yang sama je. Pelik juga kan sebab orang lain asyik kata jenama Mamy Poko lebih baik tapi baiknya pun ada harga juga la kan. Erk...ini pun dah di kira-kira yang kami suami isteri mampu beli.

Sejak 4 bulan lepas anak-anak selalu gatal-gatal. Amar sebab alahan peluh tapi nak hilangkan tunggu hilang sendiri kata Dr. Jadi yang mampu cuma sapukan krim sahaja. Ashraf paling teruk sebab bila gatal dia akan menggaru sentiasa 1 tempat sampai puas. Ish....sekarang dah ada parut-parut dah kaki tu. Belum tambah lagi parut main bila dah besar nanti.

Sebelum ni aku mandikan mereka guna sabun mandi jenama Johnson sejak dari kecil lagi. Sesekali guna jenama lain sebab mahu habiskan hadiah dari orang la biasanya. 2 bulan lepas beli lampin Dryper percuma 1 botol sabun mandi Head to Toe Drypers. Wah....barang percuma aku ambil saja lahkan. Kebetulan sabun mandi mereka sudah habis jadi sementara ada sabun lain aku pakaian je la.

Syukur...dear kata sabun ni serasi kot dengan anak-anak. Jadi bulan ni aku belanja beli barang dapur, susu anak-anak dan juga lampin sekali terus beli 2 pek promosi tapi bukan shampoo head to toe. Ok....tak kisahlah kan nak juga beli sebab nak cuba. Mana tahu kalau ok juga akan datang boleh guna lagi. Kalau tak boleh guna juga sampai habis kemudian baru tukar jenama lain. Ayah dan mama korang bukan kaya ok, nak guna separuh-separuh je barang ni tau. :p

Setakat ini sangat berpuas hati, alahan peluh Amar memang tak boleh elak tapi sekurang-kurangnya kami mengelakkan dari Ashraf sentiasa tergaru-garu setiap pagi selepas bangun tidur dan juga selepas mandi pagi. Mahu atau tidak perlu sapur juga krim.

Harap-harap sabun mandi jenama Drypers ni boleh serasi dengan anak-anak aku la. Tak payah pening kepala fikir nak beli sabun mandi jenama apa.
 

3 comments:

Yaati Nor said...

Klu aku yan guna pamper yang plg murah..sbb pampers akan dibuang..kami Pakai pamper cap tesco je..alhamdulillah Ummar Dan Zahra xde alahan pampers..mandian pun bantai cap tesco purple..wangi....

Azian & Zaini said...

tak boleh pilih jenama tesco sebab jrg2 sgt pergi tesco..pernah cuba jenama lain yg murah2 tp tak sesuai, abis merah2 melecit

Min Aina Ila Aina said...

Salam kenal.
Tadi cium baby kawan, wanginya laaa..tanya dia kata guna head to toe drypers warna oren. nak cari jugakla nanti :-)