Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Saturday, December 15

CCTV

Assalam...


Pernah bagitau kat dalam pejabat baru ni ada banyak CCTV, sampai naik rimas aku di buatnya. Tak kira la sama ada bos tengok semuanya atau tidak itu terpulang pada kehendak hati bos la kan. Yang aku tau terasa seperti setiap gerak geri di perhatikan (Allah pun nampak kita sepanjang masa kan)


Bayangkan mana tak rimasnya...tiap ceruk ada CCTV sampaikan 1 tahap paling tak best ada CCTV di dalam pejabat dan betul-betul di belakang aku. Aku buat-buat tak tau je, sebab dari pada aku kebosanan lebih baik aku online. Curi-curi log in Facebook, blog dan juga mencari info tentang perkara yang aku mahu. Huhu...tapi sampai sekarang bos belum pernah panggil aku dan tanya pasal ni, kecuali orang lain dengki bila aku bagitau pc aku boleh buka Facebook. Hehe...mungkin sebab CCTV belakang aku jadi bos tak kisah nak unblock pc aku ni kan. Haha..


Sebenarnya kan, kalau ikut kata orang lain di sini bos jarang-jarang tengok CCTV untuk level aku ni. Ha....selamat aku setakat ni tapi tak tau la kalau akan datang bos tiba-tiba terbuka dan nampak aku tengah sibuk di Facebook memang kena la aku rasanya.


Jangan ingat sepanjang masa aku di Facebook eh...bila sudah selesai semua kerja aku akan pergi tapi bila ada kerja aku akan selesaikan dahulu. Semua kerja adalah penting dan itu punca rezeki aku jadi lebih baik mendapat rezeki yang halal dengan titik peluh yang telah aku curahkan. (titik peluh ni sebab ulang alik naik/turun, turun dan naik sepanjang hari dalam 3 4 kali).


Sebelah pagi biasanya bos untuk sales akan ada dalam office, meriah termasuk dengan salesman dan bising dengan kerenah bos-bos sales department ni je la. Bos department marketing sangat rileks, cakap pun lemah lembut tau. Huhu...jangan buli bos walau pun dia baik tau!


Tapi sejak masuk desinger sorang ni kami pun kecoh sama sebelah petang, sebab salesman paling lewat pukul 1.00 derang akan keluar. Huhu...bos aku siap kata, kalau designer ni tak masuk bunyi lalat terbang pun dengar tapi kalau desinger tu masuk memang macam pasar tani! Erk....bos perli ke apa ni eh....hahaha...jangan risau sebab bos pun ketawa sama dalam bilik dia. Jangan ingat dia tak dengar tau, hehe...sesekali dia pun menyampuk buat lawak jadi bertambah lawak tau. Kan elok begitu tidaklah stress jadinya dengan kerja yang ada. :p


Kawan 1 office ni pernah tegur, agak-agak kalau la CCTV ni boleh rakam suara memang dah kene tangkap kami semua sebab kami selalu ketawa terbahak-bahak. Terutama designer tu la, hish...ada je akal nak buat lawak dia tu. Jadi kalau tiada internet memang kebosanan sangat la jawabnya. Dari pada duduk melangut depan pc langsung tak tau nak buat apa lebih baik habiskan masa dengan online. Hehe...bos sila jangan marah ek.


Kalau office lama dulu CCTV terletak di bahagian depan kaunter jadi sesiapa boleh tengok gambar dari CCTV tu. Paling best tengok suasana pintu depan, kalau ada yang buat nakal nak usik sesiapa yang keluar awal petang tu. Pernah sekali engineer tu letak anak patung anjing kecil je depan pintu tapi bila member aku buka pintu terjerit juga dia. Huhu...ketawa terbahak-bahak kami sebab tau dia memang penakut dengan anjing liar. Kawasan office lama memang ada banyak anjing liar sampaikan kadang-kadang kami nak keluar kami tunggu dan tengok CCTV dahulu baru kami keluar lari-lari terus masuk kereta. Ha...itu kegunaan CCTV buat kami, bos tak tengok langsung tau.


Paling tidak suka bila aku bosan, jalan-jalan turun bawah bila tiada kerja sekadar mahu berbual seketika tapi bos nampak dalam CCTV? Erk....rasa macam jadi penjenayah pula di sini. Huhu....bersalah besar la agaknya pada bos aku. Kawan-kawan yang lain ketawa saja bila tengok muka aku terus berubah. Mau taknya bila bos sudah tegur tak kan tak takut lagi kot...hehe seram sekejap tau.

Haih...bos tolong la jangan terlalu berkeras hati dengan kami ni, kami ni mencari rezeki...tanpa kami siapa la bos tapi tanpa bos siapa pula kami ni kan... :p

 

No comments: