Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Sunday, November 4

Serba Salah

Assalam...

Rasa dalam hati macam nak serang je rumah jiran aku, tapi fikiran masih waras dan akal masih mampu mengawal nafsu kemarahan aku malam ni. Mana tidaknya, bila anak jiran ditinggalkan sendirian. Kalau tak silap bertiga, cuma yang kecil di bawa bersama.

Bila bergaduh itu yang aku tak boleh tahan sebab tiada yang mampu meleraikan dan menyelesaikan masalah sesama mereka. Aduh....sabar sangat-sangat.

Jujur aku katakan pernah juga aku tinggalkan Amar sendirian di rumah tapi untuk tempoh masa yang sangat singkat. Amar tidur, aku perlu ambil Ashraf di rumah mak lang jadi aku tinggalkan Amar sendirian lebih kurang 5 minit. Syukur tiada apa terjadi. 5 minit pun buat aku tak tentu hala inikan pula lebih 2 3 jam.

Tak tahu nak tegur macam mana, nak menegur sambil menjaga hati tersangat payah aku rasa. Entah selama mana aku mampu bersabar dengan sikap mereka ni. Harap-harap mereka akan sedar bahaya meninggalkan anak seawal usia 10 tahun, 9 tahun dan juga 4 tahun di rumah. Aku doakan mereka tidak terlibat dalam sebarang kecelakaan dan mara bahaya.

 

No comments: