Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Sunday, November 25

Jadi Penat Bila...

Assalam...

Ini kisah hari Khamis lepas, Ashraf di tinggalkan Amar bersendirian. Amar pergi rumah kakak ipar bermain dengan anak kakak ipar. Ish...sudah maghrib baru balik rumah.

Sebelum balik rumah aku bawa anak-anak singgah kedai berdekatan rumah. Biasa anak-anak mesti dapat habuan masing-masing. Amar yang pandai meminta jadi Ashraf bila nampak pun ikut mahu sama. Kalau kebiasaannya aku akan belikan barang yang sama untuk mereka. Contohnya air kotak Ducth Lady tu, aku beli 2 kotak terus. (anak-anak aku minum perisa Strawbery tau sebab bila minum perisa coklat jadi sembelit pula). Bila balik rumah senang tak ada gaduh-gaduh adik dapat barang yang sama dengan abangnya. :)

Tapi ini dah jadi kes lain pula, aku tinggalkan Ashraf di depan dengan 2 kotak di tangan dia ingatkan minum tapi di buat main pula. Habis di tuang dari atas meja sampai ke lantai, melekit! Siap tepuk-tepuk lagi susu yang ada atas meja tu.


Kalau ikutkan tempat ni memang dah selalu derang berdua ni tumpahkan apa-apa juga. Dulu pernah sekali Amar tuang bedak, twisties, kek dan sekarang air kotak pula.

Sabar je la dengan kerenah anak-anak ni kan, beli ingat untuk di minum tapi mereka buang begitu pula. Sayang rasanya masa mengelap lantai tu tapi dah jadi nak buat macam mana terima saja.
 

No comments: