Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Wednesday, November 28

Anak Bangun Pagi Akan Menangis

Assalam...

Mesti ada yang sakit hati kan bila bangun pagi anak-anak menangis melalak tak tentu pasal. Mungkin sebab kelaparan, mimpi buruk atau pun teringat kisah semalam. Agaknya la kan...hehe...

Ini bukan anak aku, ini kisah anak jiran. Aku tak pernah nak tanya kenapa dia menangis semua tu tapi aku layankan saja. Bila ada anak aku dah tau masalah orang lain yang sudah ada anak juga. Ada anak satu tak sama bila ada anak 2 tapi bila ada anak 2 tak sama bila ada anak 3 tau. Begitu lah kisahnya.... hehe

Kadang-kadang rasa macam nak meroyan gak pagi-pagi sudah terjerit-jerit. Huih....hairan juga tapi maknya pernah kata anaknya nak maknya baring di sebelah sambil layan dia hisap susu. Aduhai...maknya ada kerja di dapur, sarapan mahu sediakan..anak lain pun mahu mandi dan pakaian semua. Ish...jangan tanya aku ayahnya kemana ek..ini hal keluarga mereka.

Susah juga kalao begitu kan. Mujur Amar dan Ashraf sekarang bangun tidur tak menangis. Ashraf dulu menangis juga kalau tak nampak muka aku bila bangun pagi tapi sekarang bila aku di dapur tau-tau je dia kat belakang dah selak langsir. Hehe... comel ngan mata kecik terpisat-pisat. Amar pula lagi best, keluar bilik bawa bantal 2 biji sambung baring di ruang tamu. Hehe..dapat susu terus cergas.

Eh...nak tanya pendapat orang lain la
* macam mana nak buat kalau anak bangun pagi menangis ni ye? Kadang-kadang sudah pujuk tapi jadi lagi teruk (ini pengalaman dengan anak buah)

Aku sentiasa harapkan bangun pagi anak-anak sentiasa bermuka ceria, dapat tidur yang cukup dan mulakan hari yang baru dengan semangat yang baru. Hehe...Setakat ini aku berjaya buat.

No comments: