Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Monday, November 26

Bila Tiada Elektrik...

Assalam...

Ini kisah malam tadi, balik rumah selepas berpenat lelah barmain dengan anak-anak keluarkan peluh sekali masuk rumah tengok-tengok kipas dan ubat nyamuk elektrik tak hidup. Erk.....walau pun baru pukul 6.30 tapi dah nampak gelap juga dan paling aku tak menahan ialah nyamuk! eui.... sebab tu aku beli lagi 1 ubat nyamuk letrik letak di ruang tamu rumah tambahan pula anak-anak aku ni alergi sikit dengan gigitan nyamuk tu. Sikit-sikit gatal naik la apa la, jadi lebih baik ambil langkah pencegahan awal-awal.

Bila tau tak ada letrik terus ke dapur ambil lilin yang memang tersimpan 2 kotak di tepi tingkap dapur. Tempat yang memang sejak pindah lagi aku letak sampai sekarang sebab senang nak nampak. Lilin ni kami beli sejak dari duduk rumah sewa lama lagi, dear beli 2 kotak tapi sampai sekarang baru guna 1 kotak je.

Malam tadi aku pasang 3 batang lilin. Fuh...suka betul anak-anak aku, 2 pasang di dapur dan 1 di ruang tamu. Dalam bilik air pun aku letak siap-siap tapi bila masuk baru pasang la kalau tidak terasa rugi aku rasa. :)

Syukur sebab letrik tidak ada dalam jangka masa sekejap je, tapi masa tu sempat juga aku tidurkan Ashraf mungkin sebab sudah kepenatan tahap gaban bermain. Makan malam kami tidaklah gelap gelita. Hehe....penyelesaian untuk nyamuk....dear sembur aerosol merata rumah kecuali dapur. Senang cerita!

Mujur letrik tiada sebelah petang dan hampir malam, kalau awal petang atau pagi? maunya aku bawa anak-anak keluar jalan-jalan. Hehe...



No comments: