Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Tuesday, November 27

Di Taman

Assalam...

Sudah beberapa minggu aku dengan dear tak bawa anak-anak bermain di taman. Bukan apa setiap kali lalu taman permainan Ashraf cakap nak buai. Hehe...nanti tunggu ayah...itu je yang aku bagi jawapan. Tapi kalau sepuloh kali lalu 10 kali juga la aku cakap perkara yang sama.

Dear sekarang tengah sibuk, pergi kerja pukul 8.00 pagi belum tentu pukul 7.00 malam dah balik rumah. Syukur juga sepanjang hari Sabtu dan Ahad lepas dear balik seawal jam 5.00 petang. Gila penah tau, sepanjang minggu kerja balik rumah pukul 10.00 atau 11.00 malam.

Jadi dear janji dengan Amar mahu bawa pergi taman. Janji mesti di kotakan walau pun dengan kanak-kanak sekali pun. Mereka tersangat seronok bila tahu ayah nak bawa pergi taman. Aku sempat solat dahulu, dear bawa anak-anak masuk kereta sementara tunggu aku solat. Selesai solat terus siap-siap pergi taman di Berjaya Park. Lebih dekat dengan rumah lagi pun taman yang selalu kami pergi sebelum ini ada yang bawa anjing. Sangat tidak suka.









Sesekali bagi anak-anak puas bermain dengan cara mereka sendiri. Tapi paling seronok bila ada anak cina kacau Ashraf. Hehe...awek pula tu.

Rambut Amar sudah potong, rambut Ashraf belum lagi. Ingat nak potong juga tapi bila tengok balik nampak nipis je rambut Ashraf tu. Hehe...sayang rasanya nak potong, tapi nampak rimas bila masa berpeluh-peluh. Tunggu bila dear rajin nak potong la, kalau aku memang nak potong je. Biar kepala rasa ringan sikit. :p

(Hujung minggu ni mahu hantar mak balik kampung, dear masih perlu pergi kerja jadi aku balik dengan akak, mak dan anak-anak. Hehe...harap-harap segalanya selamat)
 

2 comments:

saly said...

hehe seronoknya....
betul tu,sesekali bawa anak2 main di taman pasti mereka gmbira n tenang, sbb dapat main2 ikut rentak mereka sndiri kan..:)

Azian & Zaini said...

tu la kalo taman ni dekat depan rumah boleh pengsan mama ngan ayah..hehehe