Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Thursday, October 18

Terguris Hati

Assalam...

Terkejut juga pagi ni bila buka FB tengok-tengok member kamceng bangsa cina masa kerja tempat lama dah unfriend dengan aku. Hairan juga tapi itu hak masing-masing, aku perasan pun sebab teringat hari ni hari lahir dia jadi bila tengok wall FB dia aku dah unfriend rupanya.

Ouh...banyak benda yang kami kongsikan bersama tapi bila unfriend ni terasa macam di buang kawan je entah tak tau nak kata apa, sedih sangat rasanya tapi aku buat-buat tak tau dan tak nak ambil tahu lagi. Sekadar wish birthday di inbox saja, nak sms pun tak terdaya rasanya. Mungkin nama aku dah di buang juga dalam name list di phone canggih dia.

Sebenarnya memang tak ada sengketa antara kami, cuma bila di masa-masa akhir sebelum aku tamatkan kerja menunggu notis sebulan habis aku tak banyak cakap dengan dia. Memang kami bagai musuh tapi aku tak pernah anggap langsung dia musuh aku cuma aku dah tak nak berbuat baik dengan sesiapa dalam office tu lagi. Hati memang rasa berkecai sangat dengan sikap cakap belakang mereka. Aku lebih banyak mendiamkan diri menghabiskan masa bermain di FB sampai menang hadiah wipes dari Mamypoko.

Mungkin di sebabkan tekanan sangat dengan sikap bos dan tekanan sebab anak-anak yang asyik on off sakit masa awal tahun tu. Bayangkan kerja baru masuk bulan 3 tapi cuti tahun sudah habis. Orang kata kenapa tak ambil MC? tapi takkan setiap kali anak sakit nak ambil MC, berpada-pada juga lah kan. Silap-silap nanti Dr. pun tau aku dah malas nak kerja. Jadi penyelesaian masa tu memang duduk rumah. Mujur Ashraf di serang chicken pox bila aku sudah resign, kalau tidak lagi pening aku jadinya.

Sudahlah, mungkin aku dan dia hanya sejarah. Akan datang kami tidak kenal 1 sama lain lagi dan yang pasti hanya tinggal kenangan sahaja. Semoga dia berbahagia dengan keluarga dan kerjayanya.

(update terkini: aku tidak bersengketa dengan dia, sekarang dapat tahu dia mengandung aku pun wish tapi dalam inbox sahaja. Masih berharap antara kami boleh bersahabat semula seperti dahulu)

 

2 comments:

saly said...

ooh kalu kita di unfriend mmg sedih dn rasa kita bagai dibuang kwn kan.. sy pun pnh lalui situasi ini..disbbkn hati kecewa,berdiam itu lebih baik..

salam kenal ya..
singgah n follow sni..:)

Azian & Zaini said...

hai...salam kenal :)

yup diam itu lbh baik kan.