Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Monday, October 15

Berkepit Dengan Anak

Assalam...

Wei....Isnin datang lagi!!! Seronok tapi rasa penat cuti 2 hari ni, penat padahal duduk rumah je pun. Ahaha... penat wei melayan budak 2 orang tu. Ntah nape sejak akhir-akhir ni kalau aku cuti atau ada kat rumah dengan derang asyik nak melekat je. Tak boleh nak jauh-jauh sikit. Bayangkan kalau nak pergi tandas pun sibuk juga nak ikut. Aku biarkan derang bising-bising kat luar atau pun biar la derang nak ketuk-ketuk pintu tandas tu kuat-kuat, nanti bila tangan dah sakit pandai-pandai la derang berhenti. Walhal sekejap je nak masuk tandas tu. Ish....

Jadinya menu untuk hari sabtu aku ambil jalan mudah. Makan nasi lemak untuk tengahari dan malam. Kalau ikutkan hati nak pergi Andalas nak makan nasi ayam yang dah lama aku tak makan. Dulu selalu makan dengan kawan-kawan office lama. Sekarang tempat agak jauh, tambahan pula nasi ayam tu cepat habis.

Sebab nasi ayam tu best?
1. Kuantiti ayam untuk seorang makan memang banyak.
2. Nasi pun sedap, lembut dan tidak berminyak sangat.
3. Harga murah....berbaloi sebab ayam dah letak banyak untuk seorang makan kan.

Opppppsss tercerita pasal nasi ayam plak. Tak pe lain kali aku rajin aku pergi sana beli bungkus makan kat rumah lagi bagus.

Masak nasi lemak pun awal pagi, pukul 10.30pagi dah siap semuanya. Mana tidaknya kalau lewat masak nanti lagi pening sebab aku pula kelaparan.

Dear kerja jadi aku tak ambil pusing dear pergi makan di mana, selalunya kalau dear kerja dekat kilang dear akan balik makan di rumah MIL sebab tak nak Amar ikut dear bila dear nak pergi kerja nanti.

Paling best bila siap masak, dapat la aku main dengan anak-anak. Berkepit la sepanjang hari sampaikan aku solat pun derang duduk main tepi dan depan aku, nak buat macam mana. Nanti dah besar rindu pula nak berkepit dengan derang kan.

No comments: