Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Sunday, October 21

Aku Tidak Kejam

Assalam...

Kadang-kala kesian juga aku tengok anak-anak aku ni terpaksa memandang keluar rumah melihat kawan-kawan lain bermain di luar rumah. Kalau ikutkan hati memang nak bagi keluar tambah pula bukan selalu mereka ni keluar. Tapi bila fikir balik tak apa kot, anak jiran tu mak ayah pergi berniaga tinggal kakak dia je yang jaga. Anak jiran rumah hujung tu pula ayah dia kat luar lap-lap kereta jadi sambil lap-lap sambil tengok anak-anak main.

Lagi pun anak-anakku ni baru lepas mandi, gatal pula Amar buka pintu lagi pun masa tu dah nak maghrib sebab tu tak kuasa aku nak bagi derang keluar. Faham-faham je la kan time nak maghrib ni. Ni mesti sebab asyik kene bebel dengan mak aku la ni kan, padahal balik kerja pun dah nak dekat maghrib tambah plak sekarang maghrib kan awal.




Nak tau tak, lepas dah penat main kat luar dan kawan dia masuk rumah budak ni terus datang pintu rumah aku. Siap cakap 'acik, adam nak masuk' huih....ni mesti kes dah penat main kat luar datang main kat sini pulak. Mujur kakak dia cakap 'dah nak maghrib, balik rumah kalau tak akak kunci pintu' selamat aku.

Pernah juga aku belikan Amar dengan Ashraf ais krim seorang satu tapi bila sampai rumah anak-anak jiran dah serbu rumah aku dulu. Nak tak nak bagi lah derang masuk rumah tapi aku siap cakap awal-awal dengan anak-anak aku makan pergi dapur. Alhamdulillah mereka ikut je, hehe...jadi anak-anak jiran aku jamu dengan biskut dan aku siap bagitau ais krim acik tak beli lebih. :)

Kesian bila tengok anak-anak jiran makan dengan seleranya tapi aku selalu fikir aku dulu masa kecik-kecik pun sama kan, pantang pergi rumah orang semua orang hidangkan semuanya sedap! Sedekah sedikit rezeki kita pada orang apa salahnya kan? :-))

 

No comments: