Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Sunday, October 7

Pokok

Assalam...

Terfikir sejenak sekali lagi, kenapa pokok yang ditanam sekitar office ni pokok berdaun? mengapa tidak di tanam dengan pokok buah-buahan atau pun paling tidak pokok bunga.

Pernah dulu tanya pada dear kenapa tepi highway PLUS derang tak gantikan pokok berdaun tu kepada pokok buah-buahan? kata dear takut nanti buah tu orang ramai curi atau makan. Haih....apa salahnya kan kalau hasil tu di makan orang lain, kan lagi baik dah di kira sedekah di situ.

Aku tak pernah tanya pada orang lain lagi, tak tau apa respon orang lain kalau aku tanya. Tak pun nanti ada yang kata aku ni dah tak betul. Huh!

Kalau tanam pokok berdaun cuma tambah sampah je, kalau tanam pokok berbuah kan hasilnya boleh kita makan. Paling senang nak jaga pokok mangga, tersangat senang nak di jaga kan. Kalau lah sepanjang highway PLUS derang tanam pokok mangga pasti makin ramai lagi orang yang gunakan jalan derang. Kan dah ada pemikat di situ? :)

Tanam bunga perlu keluarkan lebih belanja juga sebab nak letak baja tapi kalau tanam pokok buah-buahan terpulang la nak letak baja atau tidak. Sekurang-kurangnya menggalakkan lagi orang ramai ni berkumpul makan-makan dengan keluarga atau kawan-kawan. Tak kisah ada yang bawa pulang, asalkan dapat buat orang puas hati.

Hehe.... ini pandangan aku, tapi pihak yang buat highway pasti ada alasan tersendiri kenapa derang tanam pokok berdaun tu kan. Jadi nak tak nak ikut saja la, tunggu aku jadi CEO company tu tak mungkin la kan. Jadi tanam sendiri di kawasan rumah pun jadi la.

 

No comments: