Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Tuesday, October 23

Untuk 3 Hari

Assalam...

Siapa dah tengok filem ni?



Dah lama keluar kat panggung tapi langsung tak berkesempatan nak pergi tengok tau-tau je la sekarang ni dear bukan nak layan sangat pergi tengok panggung tu. Cuti hari Ahad jadi terikat sebab 1 hari tu nak layan anak dan 1 tu nak berbual panjang dengan aku. Huih...pasti anak yang didahulukan.

Memudahkan jalan aku minta izin dear nak beli dari Astro First. Yup mudah, RM15.00 untuk 1 filem dan akan berulang-ulang cerita untuk 2 hari atau 48 jam. Ha...tengok sampai muntah jemu.

Jalan cerita boleh tahan juga la, sebab aku dengan dear suka tengok Aflin belakon tambah pula filem ni dia punya kan. Huh...Aflin memang kelakar, asyik ketawa je tengok gelagat dia walau pun nampak bersahaja. Mungkin rupa saja dah cukup lawak pada aku.

Kalau ikut pandangan aku jalan cerita boleh tahan sebab di tambah dengan agedan lawak dari Aflin tu. Tapi rasanya macam tak berapa sesuai untuk golongan yang belum berkahwin sebab banyak mengajar perihal malam pertama dan beberapa malam setelah bergelar pengantin baru. Ini pandangan aku, orang lain aku tak pasti pula sebab tak nampak ada orang lain cerita pendapat dia pasal filem ini.

Ini pendapat aku dan dear tentang filem ini.

*Pendek kata filem ni dapat mengajar kita kasih sayang akan wujud jika kita inginkan... ini dear setuju sebab kata dear orang dulu-dulu kahwin bukan kerana cinta tapi orang tua yang aturkan tapi bahagia hingga sekarang. (contoh terbaik mak dan dan mertua aku, jodoh mereka di tentukan oleh orang tua dan kekal hingga akhir hayat suami mereka)

*Mengajar untuk lebih belajar mengenali suami bukan berdasarkan sifat luaran.

*Jangan melawan cakap ibu bapa kita.

Ini yang aku dapat berikan, tapi kalau ada rezeki korang nak tonton silalah tapi segan kalau nak tengok dengan anak-anak yang dah faham bahasa ni. Jadi sesuai untuk di tonton suami isteri. :p

(filem ni di adaptasi dari novel ahadiat akashah 

 

No comments: