Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Monday, March 7

Tunggu Hari

Assalam...

Eh title tu bukan ditujukan untuk aku la tp untuk akak ipar aku. Skarg dah cukup 9 bulan dan menanti tiba je saat kesakitan bermula sebagai tanda kelahiran cahayamata ke4nya. Wah!!! 4 ok, akak ipar aku baru je 35 tahun....muda lg tu anak dah nak masuk 4 tp kali ni beza agak jauh la, hampir 7 tahun. Oh....jauh sgt kan bezanya tu.

Rezeki dari Allah kan, tak sape blh tentukan nak cepat maupun lambat. Baik terima aja ngan seadaanya.

Kesian kat akak pasal tak de sapa nak tolong hantarkan die g hospital pasal abg terpaksa kerja kat Terengganu, takkan akak nak tunggu abg sampai 9 jam kot...ehmmm kami doakan semoga semunya selamat. Harap2 jiran2 terdekat dpt la membantu di kalo akak ipar aku ni tgh dlm kesusahan. Jiran sebelah umah pun siap inform kalo sakit malam2 tinggal ketuk je tinggap umah derang. Ehmmmmm ok la kan masih ada jiran yg memahami ni.

Pg semalam zikri bangun awal dr biasa, so dear mandikan terus pasal aku saje2 nak guling2 lagi kat tilam yg maha empuk tu. Haahhahaha...saja je nak buli dear padahal malam td dear blk kerja kul 3 pg. :)

Pas mandi dear bgtau aku suh terus siap2 g umah abang, dear g jalan2 g umah MIL jap. Ehmmm hari2 MIL mesti akan nampak muke budak tembam ni...kalo tak maunya sangap aku rasa. Hahahhaha....

Kul 9 lbh kami gerak kuar, sampai sana plan nak makan KFC je tp last2 tak jadi pasal tak jumpa KFC kat area umah akak tu. Geram ok! aku kata kene masak2 gak la cam ni kalo tak nak makan pe kan. Maklum la tuan umah tak tau kami nak dtg kan main terjah je. Huhu...

Menu hari tu simple gile udang goreng tepung, sayur kailan tumis air ngan ikan kembung masak lemak. Oh...ni pun dear makan bertambah2 tau, aku cam bese tak lalu nak makan bnyak2...tgok mood makan lak aku ni eh. Sabo je la.

Gerak blik kul 2.30ptg, singgah kat sungai buloh belikan MIL baja bunga. Cian bunga MIL tak dpt zat yg cukup kata dear. Hehehehhehe... On d way tu nampak org jual cendol ngan rojak kami singgah makan sepinggan...hmmmm blh thn la rojaknya tp kuahnya ada cam rasa kuah mee rebus plak. Tak de rasa kacang langsung, beza sungguh ngan cendol klang yg selalu kami g makan. Ish nak kene pg ni, sedapnya la kan kalo dpt cendol!

Sampai umah kul 5 ptg, coz singgah umah MIL jap hantarkan susu zikri ngan baja MIL. Tu pun singgah jap je, pasal Zikri dah start ngantuk nak tido. Balik2 umah terus mandikan zikri dan tidokan die. Ehmmmm tak pe kan kalo budak2 tido pas asar kan?

Huh hujung minggu kalo tak kuar tak sah kan! Tp akan dtg maybe jrang2 dpt kuar ni pasal dah ada bby lagi. Kuar malam pun dah tak blh...huaaaaaa berpantang lagi la nampaknya jiwa aku. Heh! jap je kan cam Zikri ni la tau2 je dah nak masuk setaun.

Pape pun cuti hujung minggu mmg enjoy kalo ada bersama dgn keluarga tersayang. :)

No comments: