Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Tuesday, March 29

Seronok Juga Eh...

Assalam...

Nak cite pasal malam tadi aku menjaga anak buah aku yang duduk dekat sebelah umah sewa aku sekarang ni. Haikal nama dia, budak ni kalau bab-bab berkata-kata memang petah sangat-sangat ok. Terkadang sampaikan maknya sendiri pun tak terlayan dengan semua soalan yang Haikal ajukan. Kami yang bukan mak ayah dia lagi la tak terlayan. Terkadang sampaikan merepek pulak budak ni kalau kami layan.

Malam tadi mak dengan ayahnya pergi klinik bawa adik Haikal jumpa DR. Entah kenapa sepanjang hari adik dia muntah-muntah pulak. Haikal pula masa tu ada kelas mengaji dekat rumah jiran seberang jalan area rumah kami. Tak jauh sangat la tapi maybe mak ayah dia malas nak tunggu kalau tunggu takut nanti time di klinik ramai pulak orang. Kebanyakkan klinik yang ok servisnya di kota kemuning sana tutup lebih kurang pukul 9 malam atau paling lewat pun 9.30 malam.

Haikal balik dari mengaji terus datang singgah umah kami pasal dia nampak kereta ayahnya dah tak ada. Lepak-lepak main dengan Zikri sampaikan satu ketika dia tengok aku baca surat khabar. Habis je aku baca surat khabar aku capai novel pulak. Entah macam mana haikal terus datang sebelah aku kata nak baca surat khabar la. Ehmmmm haikal ni dah darjah 1 sekarang ni.

Front page dia baca terus buat aku nak tutup novel layan tengok dia baca surat khabar pulak. Ish...nampak macam slow-slow dalam hati eja tapi boleh tahan juga la. Perkataan yang susah dia akan ambil masa nak sebut. Aku nak dengar dia eja tapi die eja kat dalam hati kot, pasal langsung sepatah pun tak keluar kecuali bila dia sebut perkataan tu la kan.

Hampir separuh surat khabar tu dia baca tajuk-tajuk besar sampai la Zikri kacau. Oh! ni la perasaan seorang ibu, mak-mak maupun mama-mama sekalian alam rasa eh. Seronok ok walaupun bukan anak aku tapi aku tumpang happy dia mampu mencuba walaupun dia nampak tak yakin.


Haikal tak ada kat pic ni, adik dia yang berdiri kat depan Zikri dan yang pegang Zikri tu anak akak ipar yang akan jaga adik Zikri kelak.

Harap-harap aku mampu membimbing anak-anak aku nanti sampai jadi macam haikal ni maupun jadi lebih bijak lagi..insyaallah kalau diizinkan Allah. Kata orang doa ibu bapa itu penting buat anak-anak. :)

1 comment:

Yaati Nor said...

ko cuba explian bagi jelas..nnt sape jaga zikri dengan adik dia?buat 1 entri la senang..