Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Thursday, March 17

Hasil Check Up 8 Bulan

Assalam...

Lama rasanya tak mencoretkan sebarang jejak, setakat sempat baca je blog org lain. Nak update blog sendiri ntah la kan. Bukan pe masa tersangat2 la mencemburui aku skrg ni. Kerja2 di ofis mmg berlambak2 sampaikan terpaksa buat apa yg tiada kat dlm JD ok. Sabar je la sangat2 kan...kalo ikutkan hati dah lama nak buat keputusan nak benti baik dok umah je senang cite. Jadi CEO kat umah sendiri lg bagus kan. Tp masanya blm sesuai.

Hari ni pun hampir2 nak balik lewat, sib baik kerja siap on time. Kalo balik lewat ada imbuhan tak pe gak....ni tak de ok. Kedekut kan? hahahahahah

Ok nak story sket pasal last check up hari isnin lepas. Aku pergi sorang2 lepas balik kerja kul 6.20 sampai klinik. Dlm hati rasa mcm nak call tanya ada DR ke tak tp bila nampak kete DR tu ada terus la aku parking dekat2 area klinik tu. Ehmmmm harap2 org tak ramai la kan. Malas kalo balik lewat sgt.

Alhamdulillah aku org ke 3 kot, time aku sampai ada sorang amoi ni nak jumpa pakar jugak. So die dulu la yg masuk aku plak lepas amoi tu la. Tp apsal la ntah lama sgt aku tgu kat luar, ntah apa la masalah amoi tu ek? Hello...takkan nak g tanya kot, mesti P&C kan.

Kul 6.50 baru aku dpt masuk, hehe segan pulak bila compare ngan org lain yg dtg ngan suami. Aku ni selamba je la dtg sensorang. Eh DR tu tak bising pun ok, aku mmg senang kalo dtg sensorang pape hal aku tinggal inform je kat dear. Hehehehe... padahal dear kat umah tgh fikir sape2 yg blh tlg antokan dear g klinik sana tu. Huh! lawak je kan, nak g malam tkut ramai plak orgnya.

Hasil check up, BP naik! ish ni mesti pasal baru blk kerja kan. Tu yg mendadak naik tu. Berat pun dah naik dkt 10kg. Huh! semuanya naik ok. Tension je....so DR nak tgok air kencing aku plak sama ada byak kandungan protein plak. Ehmm ikutkan je la kan, lg plak dah rasa nak terkucil sgt. :)

Scan baby gerak ok, semuanya normal...jantung baby pun cantik dan air ketuban pun baik. So pandek kata kecuali berat ngan BP yg lain semuanya ok. Huhuhuhu....

Ish2 ok la nak lelapkan mata la, hari ni kerja mengira2 je. Mata pun rasa cpt layu tambah lak malam jumaat ni kan, tak de cite yg best2 pun. Plan nak minta dear urut2 kan badan sebelum tido, dah rasa sengal2 badan la skrg ni....tambah lak kerja duduk je kan.

Padahal jalan lama pun tak kene nak duduk lama lg la tak kene. Dah mula terasa sakit kat bahagian bawah. Mmg time scan tu ari DR kata kepala dah turun kat bawah. Jgn la skrg...mama blm ready lagi ni. Haahahaha agak2 blh ditahan2 ke eh?

Oh ye pas ni g check up tiap2 2 minggu skali...:p masanya dah hampir la tu kan....

5 comments:

Mama Damia said...

kejap je kn..tk lama lg kuar la adik zikri...

Azian & Zaini said...

tu la kan...tau pun dah lewat, ehmmm tak tau nak bayangkan cam ne nanti nak jg 2 org skali gus....huaaaaaa

Yaati Nor said...

xpe la adik dah kuar nie gap la jauh sket..dah bape minggu nie 36 yek

Zura Baharudin said...

wah yan... baby dah engaged kat bawah ek... dh dekat tue.. jaga 2 org memula sesak nafas skit... sama mcm zura arie tue... sakit2 badan.. skrg ni dh manageble (hahahaha) kengkadang tue stress ler jugak!

Azian & Zaini said...

yaati: aku mmg dah plan baik punya ok, tp laki aku tu mmg suke anak ramai...aku plak yg risau ni

zura: tu la kan, dah start pening dah nak fikir cam ne nak jaga 2 org skali gus nanti...cam time zikri kecik2 dulu dok skali ngan mertua blh la mertua jg tp skrg sendiri kene manage la nampaknya