Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Friday, March 25

Lawak Tengahari

Assalam...

Cerita lawak tengah hari tadi.

OG : Azian....sekarang i dah nampak u punya baby
Aku: Huh! hebat la u, baby belum keluar u dah nampak meh?
OG : (tak terkata, tapi ketawa terbahak-bahak)

Time ni budak-budak ofis yang lain pun pakat ketawa sama, walaupun derang ni Cina patutnya masih tak faham sangat la kan dengan bahasa melayu tapi derang memang faham maksud kata-kata aku. Perg....member aku kata makan dalam betul jawapan yang aku bagi.

Ish....sorry la eh, aku tak berniat nak kecilkan hati orang. Cuma gurau-gurau...biasa la kat sini lebih ramai Cina dari melayu so kenkadang terjadi la tersilap maksud ni. Setakat ni budak-budak kat ofis tau aku tak berniat pun nak kena kan derang tapi cuma nak berlawak je.

Heh tapi lepas aku ingat-ingatkan sekarang ni....cam ne la aku boleh terlepas jawab macam tu pulak eh?

Memang la kalo compare dengan time pregnent kan Zikri perut aku tak de la besar macam ni tapi yang sekarang ni memang ketara lebih besar...ouh...nak amik pic tapi segan amat la pulak. Dah la sedia ada chubby nanti bila amik pic bertambah-tambah chubby lagi.

Oh..lupe, rabu lepas akak ipar aku selamat dah bersalin baby girl yg ke 3 dari 4 orang anak. Tapi cian anak laki dia yang sorang tu bising-bising pasal dia tak ada geng nak main bola. Boleh pulak jadi macam ni eh, susah betul la nak puaskan hati budak-budak ni. Sampaikan akak ipar kata pernah kat klinik anak laki dia bantai nangis kat klinik pasal DR scan dan kata perempuan. Ish....maybe next baby la kot laki-laki pulak. :p

Aku pulak, sekali tu DR scan kata lelaki so tiap kali pergi check up aku tak pernah nak tanya lagi. Pasal aku malas kang kalau tetiba DR kata perempuan jadi mengharap la pulak kan. Kita tunggu je la nanti yang keluar tu lelaki atau pun perempuan. Kata la kan DR kata aku ngandung anak perempuan, mesti minda aku set 100% perempuan....boleh jadi tak nanti yang keluar lelaki tapi jadi lembut pulak?ishh...merepek pulak aku ni :)

Ok la, nak continue buat kerja....

2 comments:

Yaati Nor said...

tah ko nie merepek je..mn ada mcm tu..

Azian & Zaini said...

hahahaha....saje je la ti, mana tau kot2 ramai yg lembut2 kat luar sana mak2 derang fikir macam tu ke...hahahhahaha