Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Tuesday, September 18

Kerinduan

Assalam...

Pernah tak korang terasa rindu dengan perkara-perkara yang lepas?

Sekarang aku terlalu rindu rasanya dengan perkara-perkara yang aku selalu buat sebelum-sebelum ni. Mana tidaknya kata orang bila kita dah tinggalkan sesuatu tempat atau barang baru kita terasa sayang. Betul! tapi aku sentiasa sayang cuma tak terluah dan tak menahan dengan sikap panas baran bos je. Kalau tidak pasti kekal lama di sana.

Suasana kerja sangat seronok, mana tidaknya buat apa pun buatlah asalkan kerja siap. Bos mana yang suka tengok staff ber'FB' kerap sangat kan. Memang la bos tahu kami semua ada FB tapi biarlah berpada-pada jangan sampai bos nampak atau pun jangan sampai terabai kerja. Sekarang aku rindu sebab di sini boleh FB juga tapi sentiasa ada mata-mata (CCTV) yang melihat. Jadi sendiri mahu ingat lahkan.

Di sana nak ambil alat tulis tak perlu isi borang dan minta bos sahkan. Senang, tinggal ambil dan tulis nama. Hujung bulan purchaser akan minta admin isi form alat tulis yang perlu di beli. Kertas A4 pun sama, nak guna banyak mana pun ambil la. Tambah-tambah kerja aku banyak menggunakan kertas memang syurga la rasanya.

Harga makanan di kawasan sana lebih murah kalau dibandingkan dengan kawasan sini. Mana tidaknya sana Klang tapi sini Shah Alam...sedih tapi nak buat macam mana sini lebih dekat dengan rumah dan lebih jimat penggunaan minyak kereta dan jimat masa.

Kawan....ini yang paling aku rindukan. Tidak boleh lupakan setiap hari keluar makan bersama, berborak bersama. Sarapan pagi dan makan tengahari bersama-sama. Walaupun ada masa terasa hati tapi itu yang mengeratkan kami lagi. Hehe.... pernah baca entry di ketawakan. Ini semua pengajaran.

Paling aku rindukan makanan yang best-best di sana, boleh pilih lebih dari 5 kedai makan di satu kawasan. Tapi sekarang lebih rela makan dalam office sorang diri. Lebih rela masak lebih dan bungkuskan makanan dari rumah.

Dulu kami bertiga rajin pergi bersama-sama kemana-mana. Memori terakhir bertiga tak ada sebab sorang tu masih dalam pantang. Tapi aku sempat melawat baby dia. Syukur Allah berikan aku perluang untuk jumpa mereka walaupun ketika itu aku sudah berhenti. Duduk rumah keluar makan sekali sekala.

Di harapkan mereka suka kerja di sana, dan di harapkan juga aku mampu kekal kerja di sini seperti rakan-rakan lain sehingga ada yang kerja 5, 8 dan 10 tahun di sini. Ya Allah, kau permudahkan segala pekerjaan aku untuk mencari rezeki yang halal buat anak-anak.
 

No comments: