Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Saturday, September 15

Murtabak Maggi

Assalam...

Minggu lepas tetiba teringin nak masak murtabak maggi, jadi inilah hasilnya. Buat makan-makan aku dengan Amar. Ashraf tidur tapi kalau dia bangun pun bukannya nak makan sangat. Dia pemilih makan orangnya sekarang ni.



Resepinya
Sebungkus maggi (aku guna maggi kari)
2 biji telur
2 batang sosej
sedikit garam
sedikit daun sup sebagai pewangi

Caranya.
Rebus maggi sampai kembang dan tapiskan airnya.
Pukul telur, di campur dengan sedikit garam
Masukkan sosej yang telah di hiris dan daun sup kedalam telur.
Gaul rata dan masukkan maggi
Goreng menggunakan minyak yang sedikit.
Boleh dimakan dengan sos cili atau pun dicicah dengan kuah kari atau sambal ikan bilis.

Yes! kalau ada sambal sardin pun sedap! Masa masak tu Amar sibuk la nak makan, siap je aku letakkan sos cili. Gatal tangan nak makan cicah sos tapi bila aku bagi tak nak pula. Erk...maknya yang terpaksa makan lebih.

Lain kali boleh buat lagi, ingat lain kali nak taruk daging ayam, kentang dan serbuk kari. Nak tumis-tumiskan dulu macam buat inti karipap tapi tak boleh pedas-pedas la. Mesti lagi sedap kalau buat sendiri.

Resepi ni aku minta dari kakak ipar aku tapi aku olah ikut cara sendiri. Kalau ada yang nak ikut terpulang ye. :)



No comments: