Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Friday, September 28

Bubble Tea

Assalam...

Tetiba pagi ni teringin nak cari info pasal bubble tea ala-ala Cool Blog tu tapi tak pasal-pasal jumpa benda lain. Yup! dulu budak-budak office lama rajin la pergi beli air dari Chatime ni tapi aku takut nak singgah beli di Jusco Bukit Tinggi sana sebab tengok yang kerja bangsa cina dan yang beli kebanyakkan berbangsa cina.

Tengok dalam laman sembang ni ada yang kata tidak halal jadi lagi takut nak mencuba tambah pula harga pastinya lebih mahal dari jenama tempatan kan. Heh...kata international mesti la mahal.

Sebenarnya Chatime ni halal, info aku ambil dari sini

Di Kota Kemuning ni pun ada juga Chatime ni maklum la sini tempat orang agak berada dan hampir di penuhi dengan bangsa cina. Jadi tak hairan la banyak kedai makan derang yang tumbuh bagai cendawan di sini berbanding kedai mamak atau pun kedai melayu masakan kelantan.

Buat masa ni belum pernah cuba dan belum teringin lagi nak cuba sebab bila lalu tengok ramai je orang yang beratur beli, tak pasti kami salah masa lalu ke ntah la. Cool Blog jenama tempatan yang halal tu selalu la aku beli lagi pun harga 1 cup tak sampai RM5.00, sesuai la beli sebab setakat air minum je kan.

Ha...tengah fikir nak cari di mana eh, buble tea tu....dekat Giant ada tak eh? hari tu beli Cool Blog tengok Amar suka betul sedut bubble tu. Bubble tu ubi kayu je kan? hehehe....nak bagi anak makan kene tahu juga ada khasiat ke tidak, nanti menyesal tak sudah kan dah payah.

Ok nak cari info lagi nanti kalau jumpa aku update lagi la ye.... :)


 

No comments: