Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Friday, September 21

Makan Nasi Bungkus

Assalam...

Ini gambar minggu lepas, hari terakhir puasa sunat syawal malas nak masak lagi pun kat rumah tak ada stok lauk pauk. Senang cerita terus beli bungkus. Sementara tunggu menu yang di pesan sampai jadi aku order segelas air untuk Amar dan Ashraf tapi Ashraf tak boleh minum banyak sebab masih selsema.

Wah....bermulanya sesi kejar-mengejar Ashraf. Mana tidaknya aku tak pakaikan kasut tapi masih sibuk nak turun ke tanah. Jangan harap mama kau lepaskan ye. Hehe.... Aku dudukkan atas meja boleh pula dia berdiri, nampak macam takut tapi berani juga rupanya. Lastnya mamanya pula yang takut, sampai tarik-tarik baju tapi budak ni mana faham kita risaukan dia.



Air memang Amar yang minum sorang aku kan puasa jadi tengok je la takut tertumpah ke apa ke kan. Amar pula pantang jumpa air batu memang nak kunyah seketul lepas seketul. Geram aku tengok takut giginya nanti ngilu ke apa ke kan. Awal-awal air sampai aku dah buang ais batu, tau-tau je la kan kedai biasa letak banyak ais batu.



Siap je dapat makanan terus gerak balik dan air pun habis Amar minum. Aku tengok mata orang lain tengok aku ngan anak-anak je, ish....segan la pulak beli bungkus siap bawa anak-anak pula tu tapi ada aku kesah! hehehe...aku yang nak makan, anak aku yang nak makan bukannya derang jadi abaikan mata-mata yang memandang.



Sampai rumah dah pukul 7.00 malam, elok-elok sampai rumah dear pun sampai. Melompat-lompat la anak-anak kegembiraan. Huh! jeles...masa mama ambil korang kat rumah nenek tak ada pula korang melompat macam tu ke mama tak nampak eh....ehm.....


No comments: