Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Friday, September 14

Guruh! Takutnya

Assalam...

Wah...cuaca sekarang sangat-sangat tidak menentu. Mana tidaknya sekejap hujan sekejap panas. Malam tadi masa nak tidurkan anak-anka angin kuat di luar mujur dear ada sama kalau tidak susah nak tidurkan mereka. Anak-anak aku ni penakut dengan guruh ikut perangai mama mereka la ni. Haish...nak buat macam mana.

Pernah sekali terjadi masa kami balik kampung. Kami rajin balik kampung sebelah malam sebab cuaca lebih sejuk dan jalan pun lengang sikit. Lebih kurang sejam perjalanan lagi nak sampai kampung hujan turun dengan lebat, angin bertiup kencang dan guruh sabung menyabung. Pergh...nampak warna kilat terang-terang tu pun aku dah seram. Nak tidur memang tak boleh, tiba-tiba dear kata air di naiki air lebih kurang jadi macam banjir kilat la tapi tak dalam. Banyak kereta berhenti di kiri kanan jalan tapi dear kata nanti kalau berhenti sampai kampung lagi lewat. Nak tak nak redah je la perlahan-lahan. Tangan aku dok pengang tangan dear, rilex la kereta auto bawa sebelah tangan pun boleh...eh dear bawa manual sebelah tangan pun boleh ok!

Kalau tak silap masa ni aku tengah mengandungkan Amar, kami balik kampung sebab apa aku tak pasti pula. Yang aku ingat kejadian ni sebelah malam yang gelap sangat pada aku. Hehe...

Sampai kampung hujan masih belum reda cuma guruh dan kilat tiada lagi. Syukur kami selamat. Disebabkan kejadian ini, aku menangis dalam kereta ketakutan dan di ketawakan dear. Geram!

Bila di fikir-fikirkan lagi patutlah Amar sangat-sangat takut dengan guruh tapi sekarang perlahan-lahan kami ajar supaya dia tidak takut lagi. Nenek pun sama, kalau dengar guruh atau hujan nenek siap tutup cermin tingkap dan pintu. Wah...nenek pun sama-sama penakut rupanya...ahahahhaa mertua ngan menantu sama-sama takut dengan guruh.

Sekarang baru aku faham kenapa orang sibuk kata masa mengandung jangan macam-macam. Jadi kesimpulannya, kalau selepas ini mengandung lagi lebih baik hati-hati ek...tapi kalau semula jadi takut aku nak buat macam mana ek? :p



No comments: