Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Tuesday, September 11

Anak & Mainan

Assalam...

Cuti hujung minggu sibuk melayan anak-anak memandangkan dear kerja jadi tak kemana la kami. Pergi rumah nenek tapi nenek pula tak ada dirumah. Menjenguk cucu yang baru lepas jatuh motor semasa balik dari keluar makan. Kesian tengok mukanya sebab habis gigi 2 batang patah, nak buat macam mana

Ini mainan yang aku lepaskan bawa keluar dari bilik, kalau ikutkan masih ada sebakul besar dan penuh dalam bilik belakang. Tak kuasa nak bagi main semua sebab bersepah-sepahnya yang lebih. Ini pun tiap pagi lepas anak-anak pergi rumah nenek dengan dear barulah aku kemaskan, kalau kemaskan awal-awal memang alamat sekejap lagi Amar tuang 1 beg depan pintu masuk, pintu bilik ataupun pintu dapur. Tension gak aku apasal dia suka tuang mainan dan sepahkan dekat kawasan pintu? Seronok kot tengok laluan orang ni sempit agaknya.


Gambar ni aku ambil malam tadi, balik dari rumah nenek berdua dengan Amar. Ashraf dilarikan mak lang bawa beraya rumah kawan mak lang. Hehe mujur mak lang rajin nak hantar ke rumah senang kerja aku. Amar sibuk mengira jumlah mainan yang ada depan adiknya tapi masa ni Ashraf dah lari datang dekat aku sebab nampak aku pegang hp. Pantang sungguh budak ni kalau nampak aku di rumah. Mula la muncung, buat bunyi dan tarik-tarik baju. Nyampah...nak susu la tu macam la kat rumah mak lang tak dapat. Buat lagi 'geram' ngan dia ni.


 

No comments: