Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Friday, April 22

Makan Free

Assalam...

Wah rezeki makan-makan hari ni, semalam budak office dah inform bagitahu tengahari ni ada makan-makan so kami tak payah susah-susah fikir nak keluar makan tengahari la kan. Jadi belum sempat tengahari pun member chinese sorang ni dah datang hulur kotak yang berisi makanan dalamnya. Ingatkan makanan apa la sekali tengok kat dalam ada ayam panggang setengah ekor, telur rebus 2 biji, kuih angkoo 2 biji yang lain-lain tu ada halia dengan sos cili.




Nama baby baru lahir tu Lim Yee Xian, kat bawah tu pulak nama mak dan ayah dia. Kalau nak tahu ke dua-dua mak ayahnya tu memang kerja sama-sama bawah 1 bumbung ni. Heh jodoh katakan, setelah setahun berkahwin baru dapat berita mengandung dan sekarang sambut ulang tahun ke 2 dengan baby baru. Hehehehe...

Tak cukup dengan itu ada lagi makanan di pantry belakang kami, ada pizza hut, ayam panggang lagi 2 ekor dan kuih tart buah. Ehmmmm nyum nyum...kenyang makan.

Sebenarnya rezeki ni hasil dari pemberian kawan satu office yang baru je lepas bersalinkan anaknya hujung bulan lepas. Adat chinese derang akan buat jamuan makan-makan untuk full moon (cukup sebulan) anak derang kepada sesiapa yang memberikan hadiah maupun duit pada mereka. Ini tanda mereka berkongsi kegembiraan juga la. Aku pun baru tahu bila masa aku bersalinkan Zikri, pasal masa aku jumpa dengan bos besar dia tanya sama ada Zikri dah full moon ke belum.

Seronok juga kan, kiranya berkongsi gembira bersama-sama kawan-kawan la kan. Heh rasa macam nak buat jugak bila bersalinkan baby ke 2 nanti. Tak jemput datang rumah masa cukur jambul tapi buatkan majlis makan-makan di office pun apa salahnya kan. Tak de la sampai beratus sangat la, kira ok la kan tapi tengok la macam mana pasal kalau nak buat macam ni mesti nak bagi setiap orang kalau tidak maunya tak adil la kan.

Sekarang dah kenyang...layan main games dulu. Kerja jap lagi baru nak bereskan. :p

2 comments:

Yaati Nor said...

ko bagi la pulut kuning dengan rendang baru melayu namanya..

Azian & Zaini said...

hahahaha....betul juga tu eh, ehmmm nak kene survey la nanti sapa2 ada amik order blh buat byak2..hehehe maunya dkt 30 bungkus ni