Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Monday, August 6

Tak Puasa Tak Pe

Assalam...

Sekarang musim menonton sukan olimpik bila di rumah. Malam jumaat lepas aku sempat menonton live pertandingan Lee Chong Wei dengan sorang permain dari China. Selepas habis dan tahu Chong Wei menang aku biarkan saja sebab memang tak ada cerita menarik sudah hampir-hampir lewat malam. Dear pun layakan aja sebab malas nak tukar-tukar siaran.

Kami tengok perlawanan memanah Malaysia menentang korea. Game tak ada masalah pada aku, cuma peserta dari Malaysia yang bertanding adalah orang melayu dan beragama Islam. Aku tak pasti kenapa mesti dia tidak berpuasa sedangkan game nya cuma memanah saja, ini pendapat aku tapi aku tak pasti apa alasan dia.

Tapi yang paling aku tidak suka kalau tidak berpuasa sekali pun tolong jangan minum sesuka hati depan orang lain. Membawa nama 'Mohamad' tapi tidak berpuasa itu sudah menjadi kesalahan di tambah lagi dengan minum di khalayak ramai. Apsal tak minum sebelum permainan? Pada aku perbuatannya sangat memalukan. Tapi ini terpulang pada orang lain, semoga selepas ini tiada lagi aksi tak puasa yang aku perlu lihat.

No comments: