Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Wednesday, August 15

Nasi Lemak & Kuih Lapis

Assalam...

Wah...mood raya dah datang sejak petang semalam. Mana tidaknya akak di ofis lama hantar lagu raya. Fuh! lepas ni nak pasang lagu raya je la kat sini, tak ada la bosan sangat masa nak buat kerja. :p

Alhamdulillah hari ni sambung puasa semula, semoga Allah berikan keberkatan Ramadhan agar aku dapat berpuasa sehingga ke hujung Ramadhan tahun ini.

Kelmarin teringin sangat nak makan nasi lemak. Tak nak bersusah payah singgah di pasar ramadhan yang bersesak-sesak dengan manusia makanya aku minta dear belikan santan. Balik kerja terus masak senang cerita. Petang semalam sampai rumah pukul 6.40 petang terlewat sebab sembang-sembang dengan kakak ipar dan sempat jeling-jeling kabinet baru mak mertua. Erk.

Masak nasi lemak dengan sambal ikan bilis mudah. Mana tak mudah sambal ni tinggal masakkan sekejap je. Ikut selera aku, kalau ikut selera dear lambat la jawabnya nak makan malam. Hehe...

Dear balik kerja pukul 11.00 malam aku pula sibuk nak buat kuih lapis. Hehe...lama tak masak kuih muih ni kan terpaksa selak-selak semula buku resepi yang ada. Sebab utama nak buat kuih lapis ni dek kerana ada banyak lebihan santan kalau simpan sayang sebab nanti mesti basi atau rosak begitu saja. Relakan diri masak walaupun hampir tengah malam.

Syukur! menjadi juga. Gambar jangan di tanya sebabnya tak sempat nak ambil. Nanti malam aku ambil sebab aku buat banyak, hampir 1 liter lebih bancuhannya. Paling tidak tahan masa hampir siap mengukus Ashraf bangun minta susu. Dear tolong habiskan tuang untuk bancuhan untuk lapisan terakhir.

Nanti kalau ada masa aku uploadkan ek, di ofis tak ada kabel nak transfer gambar.


No comments: