Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Friday, August 17

Nak Balik Kampung!

Assalam...

Wah...dalam FB lengang, nampak macam tak ada orang pun pastinya semua orang sudah mula bercuti dan dalam perjalanan pulang ke kampung. Harap-harap jangan bersesak-sesaklah hendaknya. Mana tidaknya sekolah sudah mula bercuti semalam dan pastinya ramai merancang balik kampung pagi ini.

Aku pula merancang mahu pulang ke perak malam ini tapi mungkin tidak menjadi kenyataan. Dear kata nak balik pagi esok jadi mahu atau tidak ikutkan saja lah.

Kalau dia tak mahu balik terpaksalah aku kurung diri dalam rumah sambil tengok tv. Protes sebab nak balik kampung juga! :p erk...boleh ke gitu ek?

Mertua hari-hari aku jumpa, mak sendiri nak kata sebulan sekali pun payah jadi patut sangatlah kan masa nak raya ni balik awal sikit. Sekurang-kurangnya sempatlah aku nak berpuasa sehari di sana sambil menolong masak rendang dan lemang.

Kebetulan lagi akak ipar baru masuk wad pagi ni, mungkin tiba masa nak bersalin agaknya. Anak raya puasa pula kali ni, 2 tahun lepas anak raya haji. Hehe...rezeki kan, jangan ditolak ini anak yang ke empat. Sudah punya 2 anak lelaki dan seorang anak perempuan.

Ok lah...mood kerja langsung dah tak ada, teringat-ingat rumah dan mak dikampung je sekarang ni. Memang tidak sabar bila cerita hal-hal mau balik kampung ni. Harap-harap dapat balik kampung malam ni. Tersangat tidak sabar nak jumpa mak, tak puas rasanya setakat berbual di telephone.

No comments: