Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Thursday, August 23

2 Hari Beraya

Assalam...

Hari ke 5 beraya hari ini. Syukur sebab dah hampir habis rumah saudara mara kami pergi. Tinggal rumah yang dekat-dekat kami boleh pergi hujung minggu, sabtu dear kerja jadi ahad je la.

Raya ke 3 kami di sini, beraya di rumah MIL, jiran-jiran terdekat di rumah MIL, rumah kakak ipar yang jaga Ashraf dan rumah abang sulung dear. Jumlah ada 8 rumah termasuk rumah MIL. Wah! hebatkan....

Petang lepak di rumah MIL sementara tunggu dear servis kereta sebelum aku nak mula kerja. Awal-awal tak ada masa jadi sekarang terpaksa luangkan masa untuk servis. Aku di rumah MIL tidurkan anak-anak dan aku pun join tidur sama. Best!

Malam dear ajak pergi rumah mak cik sebelah MIL di Sungai Udang, Klang. Kami 2 kereta dengan kakak ipar satu keluarga. Pergi ramai-ramai baru meriah kan.... dapat pergi 4 rumah je malam tu sebab 3 rumah tak ada orang, ada yang pergi beraya ada juga yang balik kampung. Sampai rumah pukul 11.00 malam terus tidur.

Ralit tengok Astro warna di rumah mak cik dear.

Amar duduk diam-diam dengan ayah sebab dan mengantuk.

Tak nampak pula muka pak lang dengan mak lang ni.

Raya ke 4 kami pergi Rantau Panjang, Klang rumah mak cik dear lagi. Kalau ikutkan di sini ada 3 rumah tapi kami tak pergi lagi 2 rumah sebab dah janji nak pergi rumah kakak ipar dear di Meru, Klang. Selesai beraya rumah kakak ipar kami gerak ke Kota Damansara dalam cuaca hujan tersangat lebat. Huh...kalau tidur memang seronok kan...

Mak cik aku pula tak ada, tingkap dan pintu semuanya bertutup rapat. Tak pasti pula balik kampung atau kemana sebab nak telephone tak boleh semua no dalam hp lama. Sabar je la kan. Kami gerak ke Taman Datuk Harun, Petaling Jaya rumah mak cik aku. Nasib baik ada di rumah dapat kami makan dan minum kenyang-kenyang. Berbual panjang dan hampir pukul 5 kami sampai rumah.


Rumah mak cik tepi padang, anak-anak ajak ayah main dan mama borak dengan mak cik dan sepupu dalam rumah sambil intai-intai mereka ni diluar.


Malam pula beraya di kampung lagi tapi sempat pergi 1 rumah je sebab kakak ipar dear kata nak singgah rumah jadi kami balik rumah dan melayan tetamu yang datang. Aku hidangkan nasi putih, daging kerbau masak lada hitam dan sayur tumis sawi. Menu mudah tapi harap-harap mereka semua puas hati.

Hehe...penat kan, setiap hari ada saja aktiviti.
 

No comments: