Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Saturday, February 26

Kurang 5 Bulan Lagi?

Assalam...

Wah...tak sampai 5 bulan lagi nak celebrate ulang tahun ke 5 kami. Oh 5 tahun dah eh kami kawen....wow!!! kalo orang lain 5 tahun anak dah berderet2 kot, tp kami rezeki pembukaan agak terlambat sedikit. Eh ada lagi yg lagi lambat dari kami la, harap mereka bersabar ngan dugaan Allah ni... (adik dear la yg kawen setaun lepas kami kawen).

Tingat time kenal2 ngan dear, hhehhehehe...kenal melalui chatting kat 8tv. Member serumah sesewa aku la yg mengajar...rasa cam best gak tp mula2 cam seram sket pasal slalu jumpa ntah ngan sape2 yg aku tak kenal la kan. Ada gak la 2 3 org yg dtg jumpa time aku blajar kat poli dulu tak kurang juga yg hanya mengganggu pelajaran aku time semester 5 dengan dirasuk pelbagai persoalan. Wah yg ni kes mlas nak story panjang2 pasal kalo ingatkan mmg seriau ok.

Sorang chatterz ni kalo ikutkan bukan la jauh mana ngan area poli aku tu tp ntah la langsung tak nak jumpa katanya. Aku plak tak mau nak paksa2 org la kan, kalo org kata tak nak biar la maybe die ada alasan yg terbaik kan. Sampai la aku habis blaja blm sempat aku nak bertemu ngan die. Setakat berhubung melalui HP je kalo tak call, sms la aktiviti wajib kami. Hampir tiap2 malam time aku dah mula kerja kat Puchong dia akan call bila aku buat miss called. Hhahahahha...lawak kan nak tunggu aku kacau dulu baru nak tepon.

Time ni aku push2 gak la ajak die dtg jumpa ngan aku tp pemalu sgt org nya....tak nak jugak. Tp ntah cam ne aku g jumpa sorang member chatterz ni, bila aku story kat die maybe die rasa jelous kot tu yg pas tu aku ajak jumpa br die nak. Wahhahahahha....padan muka!

Kami jumpa 1st time malam2 ok! gila tahap baban keselambaan aku ni ok. G tgok wayang kat IOI Mall....g malam2 pasal time ni akak keje malam...heheheh jahat kan? Blik tu die belanja aku makan dan borak jap pastu terus blk umah. So far untuk pertemuan pertama mmg best walaupun aku je yg banyak cakap. It's fine asalkan die terus layan2 apa yg aku story kan. Still nampak sama stail die on the phone maupun di luar. Aku suka!!!! :p

Pling best aku sakat die kata aku nak kene pinang dek org time tu aku blk kg, wah....menggelabah la kot die time ni. Siap tukar no tepon ke digi lg padahal sblm tu pengguna setia maxis.Hahahahha....kuat tul penangan aku ni eh. Malu2 kucing nak cakap suke last skali aku terus tangkap. Biar la kalo die tak nak cakap yg penting kami sama2 tau tentang "perasaan" tu. :p leleh tul!

Die ajak aku pg umah die, jumpa mak ngan bapak die....wah gelabah sakan la time tu. Time tu die bawa aku g jenjalan kat PD...blik tu terus diangkut aku g umah die. Wah kelam kabut la aku time kat dlm kete tu fikir2 last minute nya plan kan. Alhamdulillah mak ngan bapak die time tu terima aku sebagai tetamu dgn mesra. Best wooooo walaupun makan lauk ikan masin tp aku suke ngan layanan kuarge die ni.

So kalo dah jumpa2 family ni mesti la dah tahap serius la kan, so die sendiri minta aku bawa die g jumpa family aku plak. Wow!!! ada can untuk jangka panjang ni! hahhahahaha.... balik kg berdua2an, walaupun aku tau dlm hati die mesti risau tahap baban sama mcm aku tu ari gak la kan, tp die still cool pasal aku bgtau mak bapak aku ok sgt la. Pasal sblm ni aku pernah story ngan mak pasal die cuma ngan bapak aku je segan2 sket nak story. Tau2 je la kan bapak mana la tak risau bila anaknya dah berkawan ngan lelaki yg die tak kenal kan.

Makan tghari kat umah, layanan mak ngan bapak aku pun ok. Siap ada mak cik belah bapak aku dtg skali lak time tu. So bila minta pandangan derang2 ni semua kata ok, tak de apa pun yg kurang....wah!!! dlm hati ada taman la! :)

Tak lama pas tu die kata nak merisik tp lastnya tau2 je terus ttp kan tarikh untuk bertunang 1 bln kemudian. Kelam kabut ok, org yg plan berbulan2 pun kelam kabut ni kan kami cuma ada sebln je. Time ni la kami byak kuar sama pasal nak beli barang buat hantaran. Plan kami time tu nak tukar hantaran sekali je time bertunang.

Time tunang tu die bw 13 ke 15 dulang tp di balas ngan 31 dulang ok! heh nak buat cam ne...jiran2, mak cik pak cik pun semua mau bg hadiah. Kek aja die dpt sampai 4 biji. Sabo je la kan....

Setaun kemudian br la selamat kami dinikahkan oleh bapak aku. Oh...time ni touching sgt!

Buat die atau "suamiku" 4 tahun 6 bulan lebih dah kita bersama kan, banyak pahit manis dah kita lalui kan....
semoga Zikri dan jugak zuriat yg bakal lahir nanti penjadi penyeri ulang tahun ke 5 kita. Insyaallah!
Apa plan eh untuk hari istimewa tu nanti eh? Anniversary jatuh hari sabtu...kalo masih kerja disini tarikh tu mmg kerja la...Nak pergi holiday?ehmmmm plus ngan bby yg masih kecik lg...cam tak sesuai je tp tgok la kan masih ada 5 bln lg untuk plan nak buat pe.

No comments: