Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Thursday, February 24

Aku Tak Sempurna

Assalam...

Wah sejak akhir2 ni asyik story mory pasal tension keje je la kan. Apsal la plak eh, tp nak buat cam ne mmg sejak masuk kerja selepas cuti CNY yg panjang aku rasa mcm tak de masa nak amik nafas dalam2 dan buat kerja dengan tenang.

Lafaz Bismillahirrahmanirrahim....sebelum mulakan kerja, dan Alhamdulillah...bila time nak blik dah terlaksana tp masih jugak huru hara aku rasa.

Aku tak sempurna pada pandangan bos kot...hmmmm nak kata ada buat slh tak jugak tp ada masanya bos plak yg menyusahkan aku hingga membuat kesalahan kecil. Huh sabo je la kan, semua yg kerja pun pasti alami perkara yg sama.

Aku tak sempurna pada pandangan kawan2?hmmmm ni susah nak tau apa hati budi org kan, walaupun dah lama kita kenal sesorang tu...yg pasti hanya kawan tu saja la yg tau.

Aku tak sempurna di mata mak aku kot, pasal minggu ni langsung tak sempat je nak tepon mak. Geram je kan, bila time ada masa time tu la plak g buat benda lain....apa punya anak la aku ni. Nak call time kat ofis ni tak best pasal ramai sgt akan dgr gosip2 manis kami berdua. Hehe.... Insyaallah malam ni aku nak call mak!

Aku tak sempurna di mata dear? Oh no!!!! maybe kot, pasal kekadang aku tgok Zikri makin rapat plak ngan dear. Bukan pe dear pg kerja Zikri akan lambai2 aku plak dear ngan Zikri yg lambai. Hmmmm sayu je kan. Kalo la mampu aku dok umah jaga je anak2 aku ni nanti kan seronok.

Kalo ikutkan plan awal mmg nak dok umah jaga anak tp dek kerana tujuan aku berkerja untuk membantu menambahkan pendapatan kuarge lbih baik kerja dari duduk rumah. Wah.....nanti bila dah kuar yg no. 2 ntah pikir cam ne la plak eh.

Respect sgt kat member2 yg sanggup benti kerja dok umah jaga anak sendiri. Bukan apa, aku dah ada 2 plan sbnarnya.

Plan per1 : dah ada anak 2 nak start benti kerja dan try buat biz sendiri tak kira la biz online ke apa ke kan.

Plan ke2 : Kalo anak dah start masuk tadika maupun skola, mau sendiri hantar & ambik tiap kali pergi dan blik skola. Mmg letih tp pada aku itu la khidmat terbaik yang mampu aku lakukan untuk pendidikan anak2 nanti.

Makanya plan mana yg bakal aku plh skrg?hmmmmm ntah la, masih mencari2, tercari2 haluan sebenar.

(oh ye buat eja sekeluarga harap bersabar byak2 ok, insyallah Allah ada percaturannya sendiri buat kita sebagai manusia ni. Moga2 akan datang dikurniakan lg rezeki yg maha indah)

No comments: