Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Sunday, February 27

Egois? Berlagak?

Assalam...

Hujung2 minggu ni buka cite pasal panas la plak aku nih?...ehmmm nak buat cam ne dek kerana ni la yg aku fikirkan sejak beberapa hari lepas.

Sementara tunggu chesse cake masak layan update blog jap, lg plak Zikri ngan ayahnya dah selamat tido setelah berjalan2 berdua2 tinggalkan aku di rumah. Mmg la derang ZnZ la katakan, kamceng! Plus ngan cuaca ujan diluar...fuhhhh bestnya kalo dpt tido gak!

Kadang2 komen2 yg aku lontarkan kat FB tu berbaur lawak tp mungkin org tgh sensitive makanya jadi lah ayat berlagak. Wow! mula2 aku andaikan org lain tp kalo dah 2 org kata yg sama dan langsung tak menegur aku lg maknanya confirm la tu kan aku la orgnya.

Tak berniat lgsung nak meninggikan diri, apa sgt la yg aku ada skrg ni? kerja truk2 tiap2 bulan dpt gaji sama je sama ada belanjakan untuk Zikri atau pun mmbantu dear. Fine aku bukan la berkawen dengan org yg senang tp pada aku tak salah kalo aku sendiri yg meletakkan niat untuk membantu suami aku.

Harta aku cuma Zikri je, yg lain apa la sgt....Semua ni Allah yg punya, kalo tidak pun apa yg dear bg aku terima je. Tu pun org nak kata aku ni berlagak lg? Alhamdulillah yg aku mampu jawab. Moga2 Allah bg die rezeki lg melimpah ruah dari aku, biar die duduk di tangga tertinggi sana dan aku hanya mampu menyaksikan sahaja dari bawah.

Betul2 down 2 hari kerja, tp dek kerana kerja yg bersepah2 menanti di ofis jadi terlupa sket beban masalah. Syukur punya suami yg begitu memahami, walau tak dipujuk bagai, tinggal nasihat saja dan mampu buat hati aku lupa dgn tekanan dan kekecewaaan yg telah dicetuskan.

Sudah lah, apa yg org nak kata aku tak mampu nak larang, biar masa yg menentukan segala2nya. Siapa salah dan siapa benar bukan jawapannya tapi masih ada lgkah nilai persahabatan kami ini setelah 10tahun lbh saling kenal?

2 comments:

Yaati Nor said...

jgn la cepat touching...

Azian & Zaini said...

skali skali jdik touching gak la bila mmber lama buat kita....
heheehhe tak pe la kan, aku masih ada family tersayang...