Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Monday, May 18

Suke Suke Je III

Tag ni yang terakhir aku nak buat untuk hari ni. Urghhhh bnyk la plak tag ni. Tag ni aku je yg gatal nak buat so memang kene la ngan tajuk "Suke Suke je". Tag ni dari Yatekhram.
^
^
Masihkah Kau ingat?
Tempat pertemuan anda dan suami untuk pertama kalinya...
* Kat mane ek, kitorang kenal melalui chatting kat tv tu je. Tapi tak penah jumpe sampai la aku dah abes blajo baru la dear brani jumpa ngan aku. Katenya takot mengganggu tumpuan pelajaran aku time tu. Ceh! So tmpat 1st time jumpa ialah di tepi jalan kat puchong. Time tu aku dok puchong ngan akak aku & masih keje bodo2 kat kedai bunga. Datenye aku dah tak ingat tp kalo tak silap 6/3/2005, kitorang kuar g tgok movie cite "Boogeyman" Ni cite hantu tp ntah nape la aku g pilih cite ni. Tgok movie ni kat Ioi Mall je tak de la jauh. Lepas tgok movie g makan kat area puchong jugak, makan mee greng tp dear time tu tak lalu makan kot. Aku lak yg berselera gile makan time tu. Tak de malu langsung la plak. Yg nampak same tak berubah2 dear aku ni time aku blum kenal sampai la dah nikah ni masih tak banyak cakap. Ok la kan dari kene org yg kuat bebel ni.
^
^
Pandangan peribadi anda terhadap sikap atau ciri2 pada dirinya ketika mula2 berkenalan...
Dear tak byak cakap, pemalu sesangat sampaikan aku tegur jangan la malu2 kalo kuar ngan aku. Dear byak mendengar & bg aku nasihat mau pun semangat bila tiap kali aku tension pasal keje. Memang penyabar sesangat la orgnye.
^
^
Tempat ‘dating’ di mana dia meluahkan perasaan pada anda...
Tak de tmpat yg proper la, cume time tu aku baru benti keje dan berniat nak lepak kat kg sebelum dpt keje baru. Baru sehari aku blik kg dear yg sblum tu gune no line mxs serta merta tukar kepada digi coz aku gune digi time tu. Mase tu la dear bg hint yg die syok kat aku. Time tu la kitorang sembang2 dan dear kate dear memang suke kat aku walau tak kira aku cem mane la kan. (hopefully forever la).
^
^
Jika anda masih ingat, ayat yg dia gunakan ketika meluahkan perasaannya...
Ayat....ehmmmmm kalo tak silap la kan "bestkan tgok orang mude2 dah kawen, kita kawen nak tak?" hahhah ni la rase nye. Dear ni tkut nak terus terang, takut aku reject & nanti dear lak akan frust.
^
^
Berapa lama hubungan anda hingga ke jinjang pelamin?
Kenal 6/3/05
Merisik Jun 05
Tunang 30/7/05
Nikah 23/7/06
Lebih kurang setahun jugak la kan. Tu pun pasal kitorang tunang dekat setahun pasal ada sore2 yg nak suh aku tunggu akak aku naik plamin dulu ( kes langkah bendul la ni).
^
^
Berapa lama usia perkahwinan anda sekarang?
23/7/09 ni genap la 3 tahun perkahwinan kami, walaupun masih blum cahaya mata tp kami tetap sabar menanti kehadiran insan ketiga ni.
^
^
Kejutan yg pernah dia buat pada anda...
Macam2 jugak la, time tunang dulu rajin btul la dear dtg amik aku blik keje. Memang aku suke la time tu coz aku keje blik kul 10 mlm. Dear beli set bilik tidur yg memang tepat ngan apa yg aku suke. Lepas kawen dear bawa aku g skola memandu untuk amik lesen sbg hadiah 1st anniversary kami. Time birthday cam bese la akan ajak aku kuar g tmpat yg aku suke, penah lepak kat Tanjung Harapan sampai kul 3 pg walaupun esok dear keje. Birthday tahun ni dear masakkan aku bubur merah dan bg aku duit untuk aku g shopping time j card day last week. TQ dear!
^
^
Perancangan anda dan dia dlm rumahtangga...
Macam2 plan yg kitorng siapkan untuk masa depan walaupun blum ada anak lagi la. Salah satunye kitorang nak ada umah sendiri maybe dekat area shah alam ni je la. Nak tukar kete baru yg lebih selesa coz senang nak bawa adik2 dear yg ramai tu termasuk la my MIL. Mahukan selalu bahagia dlm rumahtangga sehingga ke akhir hayat kami... Insyaallah!
Bagaimana dia melayani karenah anak2 ?
^
^
Blum ada anak lg la tp setakat ni dear memang suke ngan budak2 coz fmly dear besar tambahan lak tu ada ramai anak buah.
^
^
Hubungan suami anda dengan keluarga sebelah anda...
Dear rapat gak la ngan abg2 aku, ngan mak bapa aku dear leh masuk gak. Tak kesah apa pun mak ngan bapa aku minta mesti dear akan buatkan kalo dear mampu la. Dgn abg aku memang ngan sampaikan leh g jalan2 tinggalkan aku kat umah. Kalo ngan sedara mara aku memang dear tak payah nak tunggu lame dah bleh cite2 la asalkan org tu byak ckp jugak la pasal dear ni tak pandai nak mulakan cite.
Sape yg patut aku bg tag ni ek?
1) Sweetie siti.
2) Eyza.
Korang berdua dah kawen kan, nak gak tau pasal korang. Ye la walaupun siti tu member time blajo tp kisah cinte die ngan belove aku blum penah tau. So sila2 kan la ek.


2 comments:

sweetie siti said...

hohoho..., susah mau jawab ni byk nak kene mengulit kenangan.. takpe, aku akan cuba buat bila ada masa terluang okey...

Azian & Zaini said...

ala tak pe, bile buat jadi tmbh cyang la kat husband.