Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Tuesday, May 5

Seharian Dihujung Minggu

Ni kisah hujung minggu lepas punye yg blum sempat nak update. Sepanjang 2 hari hujung minggu ni aku ngan dear sibuk menghadiri jemputan perkahwinan. Dah tu plak hari sabtu pak cik aku, hari ahad pak cik dear lak. Memang kebetulan la ni. Dari hari jumaat lg dah siap plan cam ne nak g umah pak cik dear yg bnyak tolong time kitorang wat kenduri la kan. Lastnye dear kate hari sabtu g KL pas tu hari ahad g Klang lak. Adil la kan.

So pagi sabtu MIL dah g umah abgnya la, aku ngan dear lak kuar dari umah kul 11 lebih jugak la kan coz dah janji ngan abg nak kuar umah kul 11. Saje je kuar lambat tp rupenye kitorang juga yg sampai dulu, bese la nak janji ngan orang yg ade anak ni kan mesti ada kes2 last minute la. Sambil tunggu abg sampai sempat la aku ngan dear tgok2 area dewan majlis tu, bleh than besa gak la ntah cam ne la ek sanding kat tmpat cam ni. hahahha kelakar tul la kitorang ni.


Abg ngan kuarga, yg ngan kuarga + mak ngan bapa aku la kan sampai lebih kurang 1/2 jam kitorang menunggu la. Masuk makan pas tu tunggu je la kan bile pengantin nak sanding. Yg ada anak leh than lame jugak la kan nak tunggu majlis persandingan ni tp aku ngan mak cam bese la sempat nak borak2 panjang jugak la kan :) windu lame tak jumpa daaaa.... padahal baru je minggu lepas jumpa.


Ni mase time siap2 nak g, aku kan suke kaler blue.. so we are wearing blue theme.
Mase ni tgh tunggu ahli rombongan yg lain sampai, background dear banner pengantin.

Gift yg kitorang dpt lepas je amik makanan

Inilah dia pengantin dan polis yg mengiringi pengantin ke pelamin nan indah.

Majlis persandingan dijalankan dengan penuh adat sebagai seorang anggota polis. Nak cakap cam ne la ek, ala ala yg pengantin lalu bawah pedang tu la, time potong kek pun bawah pedang jugak tau. Sgt mengairahkan buat aku yg 1st time tgok..hahahah.. kelako betul la aku ni kan. Anak2 buah aku la yg pling excited tgok polis tu + ngan pemain pipe ( btul ke eja nye ni ek) Yg menarik minat aku akak yg main drum tu, perghhhh sempoi gile la gaya die.

Balik umah kul 3 ptg, tu pun sempat lagi singgah mc d coz aku dah lapo. Td tgahri makan kul 12 baru 3 jam dah lapo gile la aku rase, tp sayangnye bubur ayam mc d yg aku order tu dah kembang, kuahnye dah tak de....geram tul la. Tp makan jugak la kan coz dah beli, dear lak cam bese layan die nye nugget pun dah cukup. Malam lak g umah yoep coz ptg tadi kitorang tak jumpa, time2 mak ada kat sini aku kena luangkan lebih masa gak la. Dear pun tak kisah nak g mane2 pun. Kat sane kitorang makan2 pas tu dok tgok aksi si Damia, abgnye Danial dah tido maybe letih kot td aktif sgt. Blik umah kul 12 jugak la sampainya.

Pg ahad siap nak g umah pak cik dear lak. Sampai sane kul 12 kitrong trus g makan, pg lambat coz tunggu Is siap2 dulu la ni. Pas makan tak de keje dah la, tp sempat la tolong wat bungkusan berkat untuk tuan umah. Pengantin bersanding dengan teme kaler kuning diraja, aik cam aku lak kuning2 ni. Tp aku tak sempat nak amik gmbo coz aku menyibukkan diri ngan keje kat belakang tabir ni. Blek umah petang coz MIL ajak blek awal, lgpun MIL dah tolong sejak dari hari jumaat lagi kan.
Ini la keje aku time rewang, kalo dtg hari sabtu mesti busy ni dah tak de keje dah.
Ni aku yg tengah tak de keje, keje bg cepat je siapkan.
Ni dear yg rajin nak tolong coz hari sabtu tak dpt dtg tolong. Same ja kesnya ngan sepupu dear la plak.

Malam tu huhhu lembik aku ngan dear, maklum la makan memacam + ngan letih jenjalan kesane kesini la punye pasal tp tak pe asalkan kami tidak menghampakan org yg menjemput kami. Insyaallah kami akan hadir jika tiada aral melintang, kerana jemputan tuan rumah terlalu berat untuk kami tolak mentah2. :)


No comments: