Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Monday, March 11

Salah Ke?

Assalam...

Sejak tidak bekerja ni segala urusan rumah teratur, mampu akusiapkan mengikut kesesuaian masa aku. Cumanya makin hari makin tidak berpeluang mahu  menaip sebarang kisah. Sesekali teringin nak minta dear belikan tab….tapi nanti kalau  ada berebutpula dengan anak-anak. Haih….

Malam sejak dear tak ada anak-anak tidur seawall pukul 9.00 malam. Aku pun akan join tidur  sama
sebabnya sepanjang siang hari aku tak tidur sibuk melayan mereka. Bukan tak nak bangun tapi bila fikirkan
tiada kerja lagi untukaku buat jadi lebih baik tidur.

Sekarang ada juga jiran-jiran yang sibuk Tanya kenapa tak kerja lagi….huhu…agaknya mereka pelik kot
tengok aku sentiasa ada dirumah lagipun aku bukan jenis nak berkumpul dan menyembang dirumah jiran
jiran. Rumah kakak ipar sendiri pun aku datang sekejap-sekejap je. Kalau anak-anak nak main aku biarkan
saja dan akuakan tunggu depan rumah sebab takut kalau-kalau ada kereta/motorsikal lalu.

Kata jiran rugi duduk rumah…sebab

Penat
Ada juga jiran yang kata lebih baik kerja dari duduk rumah sebab penatnya duduk rumah ni berganda
ganda.  Yang ini memang aku setuju tapi bukankah ada kebaikan pada anak-anak bila ibu/mamanya tidak
bekerja dan sepanjang hari melayani mereka. Pada aku bila kerja pun penat juga sebab balik rumah perlu
buat semua kerja. Jadi berganda kerja ada la kan.

Duit
Jiran yang sorang lagi pula kata duduk rumah tak ada duit. Yup! Memang tak ada pendapatan tetap setiap
bulan tapi sekurang-kurangnya bila tidak bekerja tak banyak duit yang mahu dibelanjankan. Ye la…minyak
kereta, makan minum, tol dan juga pakaian baru yang  boleh dikatakan akan dibeli hampir setiap bulan oleh
sesetengah orang.

Masa.
Memang duduk rumah masa banyak dihabiskan untuk melayan anak-anak tapi setakat ini aku masih
bersyukur jika aku sentiasa diberikan peluang untuk menjaga anak-anak. Dan sememangnya ini impian
semua ibu/mama kan? Hehe…

Lagi-lagi masa dear out station ni, sepanjang masa aku yang akan jaga anak-anak.Ada juga yang pelik
macam mana aku boleh jaga.....aih...apa susah kalau bosan aku keluar bawa anak pergi rumah nenek
mereka. Nak tidur rumah nenek macam malas sebab kalau kat rumah sendiri boleh buat/masak apa aku nak
jadi sekadar menjenguk sejam dua je la.

Bukan aku tak terlintas lagi mahu cari kerja tapi buat masa ni memang nak berehat panjang. Tambahan pula
anak-anak sudah pandai dan tahu kalau aku cakap aku nak pergi kerja mereka sudah sedih…lagi tak
sampai hati nak tinggalkan mereka. Tapi kalau ada tawaran yang lebih baik apa salahnya kan… :)


Mood merindui belahan hati saya...penat nak jawab soalan anak-anak 'ayah mana?' huhu 

 

2 comments:

Yaati Nor said...

nape ko benti keje yg sblm nie?sbb mmg nak jd suri rumah ke?klu aku dari tab aku lg suka laptop atau notebook..entri nie mst ko guna tabkan?lari semacam je..hihihihi..

Azian & Zaini said...

aku benti sbb compny tu kroni lbh sgt, tmpat aku dkt marketing tu dia letak anak dia. aku dia pindahkn dept lain tp aku xsuka sbb kerja dgn bos yg setiap hari panas baran