Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Saturday, February 14

Ye Tak Ye La Ek..

:)

Hmm bukan sebab hari ni hari kekasih tp ntah la. Tgah layan cite Rona Roni Makaroni kat @ 15 astro, betul la kata si Roni tu kalo kita masak dengan penuh kasih sayang masakan yg tak sedap pun akan jadi sedap gak.

Alkisahnya, hari ni aku masak laksa penang. Tp tak brape nak ke "penang" sgt la. Kira plus ala Perak ngan Klang nyer stail masak da. Bila masak ngan penuh rase kasih sayang kita akan rase puas hati.

Komen dari Pn Zila yg datang lepak umah aku petang td "sedap". So untuk tidak membanggakan diri aku senyum je la. Lama juga la Zila lepak umah td tambah lak anak die bleh tido lg kat umah aku ni. Kalo dear ader mau dear kate dah serasi kot ngan umah ni.Hahahha....Macam2 la kisah pengalaman kali pertama mengandung yg aku dapat tau dari Zila. Bila dengar kisah pengalaman ni menarik sungguh nak rase pengalaman jd ibu. Kami sebaya tp dia kawen masa kitorang masih blajo lg. Umur anak die lak lebih kurang umur perkahwinan aku ngan dear.

Komen dari dear agak memberangsangkan gak la, dear ni kuat makan pedas. Laksa yg aku wat ni tak de la pedas mana, kang kalo pedas aku lak yg tak tahan nak ke bilik air je kejenyer. Bila aku tanye komen tentang rase yg lain dear bgtau ok la.

Nak dijadikan cite aku ni bukan nyer pandai sgt masak2 ni. Dulu mase bujang jarang gak la masak2 ni. Kat umah slalu mak yg masak coz bapa aku ni makan memilih gak, tu yg mak bg tolong2 je kalo masak kat kg. Kecuali kalo time mak kuar g mane2 sorang2. Kalo mase dok umah sewa mase blajo dulu ade gak la aku masak skali skala. Kat umah sewa mase keje aku la yg pling rajin masak untuk akak aku. Akak aku keje shift kan so aku la yg tolong masakkan ape yg patut siap ngan beli ikan ngan sayur kat kedai tp jalan sane tu. Tu la 1st time aku g kedai cari ikan sendiri. Kalo ingatkan blek klako gak, maklum la bnyak yg aku tak tau time tu.

Skrg ni aku nyer keje la nak pilih lauk ape untuk masak sepanjang minggu kecuali kalo dear blek ngan 2 3 jenis lauk. Aku cume akan masak ikut kehendak dear je la. Stakat ni nak masak untuk makan kami berdua cukup la, walaupun ader mase nyer dear akan bg komen jugak. Tp komen tu akan mengubah cara masakan aku akan datang.

"MASAK DENGAN PENUH KASIH SAYANG DAN RASE CINTA"

No comments: