Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Tuesday, December 30

Transpoter 3

Baru dapat gune tenet pg ni.semalam sehari suntuk dear gune.Bese la tu kalo org tgh gian nak main game.

Semalam dear tak keje.
Tgahari blek umah bawa buah tembikai kuning, tembikai susu & buah anggur hijau.Nyum nyum...
Buah tembikai kuning nyer manis tul la, pandai tul dear pilih."Kebetulan kot" katenyer.
Macam bese la kalo beli byk tu mesti nak bg MIL nyer la sket kan.
Ingatkan dear nak pg keje blek kat umah MIL tp rupe2nyer dear call adik suh dtg amik kat umah.
Tgah mlas sgt la tu.

Tgahri semalam aku masak sambal kicap ikan keli, dah lame tak masak ikan keli ni.
Bukan ape kalo nak goreng2 tu memang la aku malas, sebab asyik letup2 je minyak tu.
Tp smlam memang dah plan nak buatkan untuk dear, aku kuarkan awal2 pas tu toskan lame2 sket biar kering sket air kat ikan tu.
Nasib baik menjadi, tak de la letup2 sgat.

Pas makan dear ajak g tgok wayang, nak tgok "Transpoter 3".
Aku decide nak g Jusco Bukit Tinggi je la coz dekat & senang nak pg.
Dear plan ajak ucu, adik bongsu dear join skali.
Aku tak kesah pun nak tgok ngan sape, lg ramai mesti lagi best kan.
Ajak MIL skali kalo bleh tp bese la, kalo mak aku sendiri pun tak nak jejak kaki kat panggung ni kan MIL aku.
MIL gelak2 je bila aku ajak join tgok movie.

Aku kuar lepas asar dlam kul 5, ingatkan masih penuh parking. mane la tau kan smalam hari cuti umum.
Rupe2nyer masih byak parking kosong, dear kate org dah dtg sini semalam.
Hmmmm mcm betul je ape yg dear kate tu, bukan ape kat area panggung je ramai org tp kat Jusco ngan area lain tak ramai sgt.
Nasib baik dapat gak tiket, tu pun dok seat tgh dari depan.
Kalo tak td nak gak tgok "Cicakman 2" tp dear kate kalo bleh nak tgok "Transpoter gak".
Ucu blum cukup 18 lg ni, tp kitorg main bawa je die tgok cite ni.
Aksi panas nyer cume cium2 je tak de lebih2 la.cume aksi ganas dier memang dasyat.
So untk ucu memang kitorng tak kesah la, lgpun tinggal brape minggu je cukup 18 tahun.


Ramai juga yg dtg tgok cite ni walaupun dah lame tayang, kalo tak silap hampir sebulan rasenyer.
Dear request no pop corn coz pas tgok movie kitorng nak makan.
Ceh! mcm tu la plak.teruk kan dapat hubby cam ni nyer control makan. hahahha
Tak de pop corn pun bleh enjoy la tgok movie tu tp pening sket coz jrg2 tgok movie dok seat tgah.
Sgt menarik cite ni, hero pun smart je sebab time die keje die akan pakai kot.
Sgt kemas penampilan nyer hingga kan heroin tu pun tertarik.hahha lakonan la tu.

Kuar dari cinema trus g cari toilet disebabkan terlalu sejuk kat dalam panggung tu.
Dear decide nak mkan kat chicken rice shop lak, aku ikut je la.
Time makan bese la kitorg jrang2 nak bercite time ni, just tgok suasana keliling je la kan.
Area kedai makan ni manpak sempit tp mujur die bg cermin besar ade la nampak luas sket.
Ramai gak yg dtg mkan kat sini, aku pun 1st time mkan kat chicken rice shop kat sini.
Slalu makan kat ofis lame je la.

Abes makan nasi ayam sume, aku lak request kat dear nak mkan sushi.
Mase lalu nak g ke chicken rice shop tu ader 1 kedai namenyer "Sakae Sushi" klako gak name kedai tu (Sakai).
Aku lebih suke makan sushi kat jusco je la coz memang dari dulu suke beli kalo jenjalan kat jusco.
Dear pun dari tak pandai makan pun dah pandai la skrg ni.hahaha

Dah hampir kul 9 mlm, sok aku tak keje tp ucu ngan dear keje.
Malas dah nak pusing lg dear pun dah tunggu kat kete sementara aku ngan ucu pilih2 roti untuk BF hari ni.
Dalam kul 9 lebih sampai umah MIL,MIL tgh solat so tunggu dulu la.
MIL bekal kan kitorng ngan bubur isi keladi, wow nampak sedap je mase dear masukan dlam plastik td.
Sampai kat umah ingat nak panaskan tp dear kate kenyang maknanye baik aku simpan je untuk BF pg ni.


Ok chow coz nak prepare makanan untuk tghari ni, lg pun cuaca tgh baik ni. Kalo jemur kain mesti cepat kering.haha byak keje umah blum buat lg da... :)

No comments: