Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Monday, December 22

Ceria menghadiri jemputan perkahwinan

Untuk sekian kali nyer lg minggu ni akan sibuk nak menghadiri ke majlis perkahwinan dan juga pernikahan.
Start ngan hari sabtu, pg2 lg mak minta aku hantarkan ke umah mak cik coz mak nak tolong masak kan lauk2 pengantin.
Ehmm rasenyer dah lame mak tak tolong masak2 gini.
So pepagi tu dalam kul 8.30 pg aku hantar mak ngan nyah ke Puchong.
Kalo nak ikutkan umah mak cik ngan umah aku ni tak de la jauh sgt.
Cume jalan nyer la tak bape cantek sgt la.
Pas hantar mak aku blek umah trus kemas2 umah, dear g keje so kene tunggu dear blek baru la bleh pg Puchong tu.
Segan la kalo nak pg sensorang ni.kang ada yg asyik tanye lak.
Zeni mane? aku lak yg tak tau nak jawab kalo asyik ditanye.
Sebelum pg umah knduri sementara tunggu dear blek keje aku sempat la tgok mawi ngan ekin nikah.
Fulamak majlis nikah! ehmm langsung tak same la ngan majlis aku dulu.
Yg same juz akad tu je la..hahha tp aku dulu bapa aku yg nikahkan.
Mungkin begini lebih afdal pada pandangan mak aku.
Lgpun penat2 aku dibesarkan bapa aku tibe2 time nikah nak pas kat org lain lak.
Aku pun memang mintak bapa aku sendiri yg nikahkan.
Tingat lak mase bapa aku nikahkan tu ade la 2 kali tersalah sebut, mungkin takut kot tp akhirnyer berjaya gak la.
aku ngan dear dtg lewat tp blek awal.

Berbalik pada cite kenduri kawen aku pg dlm kul 1 ptg, sampai trus makan tgok2 pengantin bersanding.

siap ader yg bersilat lg..best nyer kale purple lak tu.dear lak tak heran nak tgok pengantin bersanding tu...
kalo aku nak gak la tgok, memang sepadan la pengantin tu.sweet je tgok pape pun tahniah buat Aini ngan Halim...welcome to this club! :)

lepas makan n tgok pengantin mak lak ajak blek coz mak dah dtg awal2 lg...dah rimas la tu.

Malam lak nyah ajak pg makan2 kat Port Klang...tp tak tau kedai makan yg mane...so dear bawa la kitorng g ke Chandayu. tempt nyer agak tersorok sket coz betul2 kat muara la..jalan nak g ke restoran tu laluan titi tanpa pemegang..
aku agak takut gak coz titi tu bergoyang2 bila ramai2 naik skali gus..tgok kan kayu pun aku dah seram rase cam nak tunggu mase je terjatuh..ingatkan aku sorang je yg takut rupernyer mak lg la tkut sampai kan nak tgok kebawah je mase jalan.

Kat restoran tu walaupun agak simple tp sronok la coz memang makan kat area jeti la kiranyer.tp nyamuk lak banyak, mak siap "curik" ubat nyamuk org tu coz nak letak kat bawah meja kitorang.hahha mak mak..

sampai2 je cam bese la abg aku tu la yg tukang order nak mkn ape..hmmm kitorg ikut je la abg oiiii...mcm2 la yg diorder nyer...

nasib baik bleh gak kitorg abeskan haha tu pun aku ngan dear la org last yg basuh tangan, maknanyer kitorng ni la tukang ratah2 sume lauk tu coz kalo ngan mak sayang la kalo makanan tu tak abes...tu pasal kot aku ni tak turun2 lemak nyer..hahha



Untuk hari Ahad lak, nak bawa MIL ngan family g jemputan pernikahan kat Sg Kandis Klang..umah bakal mertua Eja, my SIL...sampai sane tolong potong2 ape yg patut, lgpun mase tu memang dah tinggal sket je lagi keje..tp bleh la kalo nak tolong la kan, dear dok lepak kat umah K Ton coz nak tgok2 kan FIL kat sane.


dalam kul 12 tghari aku ngan dear kuar g Klang nak cari tiket untuk mak ngan nyah nak blek hari Khamis ni @ Krismass Day!

ehmm windu la nanti aku ngan mak kalo mak dah blek kg..so pas beli tiket aku ngan dear g makan rojak ngan cendol, singgah kedai kek g cari kek untuk birthday party Hazira anak K Nab.
then singgah lak kat 99 Speetmart coz nak cari jajan tambahan untuk party tu nanti.
So blah petang lepas zuhur K Nab mula la kuarkan kek ngan jajan sume.ehmmm nyum2 nampak sedap je kek tu..

ni la birthay cake buat Hazira


Me and dear with blue theme


No comments: