Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Wednesday, December 10

Full housewife

Full housewife?..ehm memang tak penah plan la nak jd cam ni..
tp dah nasib ketentuan kot, stakat ni life kire ok la.
dear pun jenis yg tak kisah sgt aku ni keje ke tidak.
keje ok tak keje pun ok gak.
tau2 je la skrg ni kan sume nyer nak gune duit je,kalo sorng je keje tak brasap kot dapo tu..
mkan tu dear tak kisah sgt tp kalo bleh bab kesihatan ngan keselesaan tu memang la diutamakan,
tingat pesan mak dulu..kalo boleh keje tu keje la, kang mane la tau kan ajal maut, jodoh pertemuan tu ditangan yg maha esa..sekelip mata je bleh ditarik blek.
mak kate kalo bleh keje tu keje la, tp syg nyer stakat ni impian mak nak tgok aku ni keje gomen tak dpt laksanakan lg.
bukan ape, susah sgt nak dpt la.
bukan tak try pg interview tp blum ader rezeki lg la org kate kan.

so now on maybe jd full housewife & ader sket planning nak wat small business la.
tp tgh dok fikir nak wat bisnes ape la ek.
kalo tanye kat dear confirm dear kate jd tukang jahit, tu pun coz mak ngan keturunan mak tu memang tukang jahit.
mak dulu penah gak cite kat org kg maybe aku lak yg akan sambung keturunan aku tu.
adoi la
aku ni skill pun msih terkapai2 lagi..usahkan nak jahit baju org lain, baju sendiri pun mintak mak yg tolong jahitkan.hahaha thanks mak :)

kebetulan MIL aku pun bleh menjahit gak, tiap kali nak raye, nak buka skola MIL la yg sibuk nak siap kan baju org.
same cam mak aku gak, dulu mase bujang kalo cuti semester tu ader gak la aku jd tukang tolong2 mak jahit bju org lain.
skrg ni nak sentuh mesin pun tak bg.
tak adil betul la mak ni, mcm sygkan mesin lbh lak dr anak nyer ni..hahaha

so as full housewife skrg ni kene la wat keje umah.
tp dah seminggu tak keje ni aku asyik jd driver SIL je.
ader yg nak g klinik la, nak kene hantar g pekse laa.
mcm2 ragam kan kalo ader ramai SIL ngan BIL ni.
tp tu la yg meriah kan mase raye.

wat dear, ayg nak cari keje gak ek.
kot2 ader keje senang sket la wat modal nak wat business kite nanti,

No comments: