Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Tuesday, December 23

2 tahun 5 bulan

Wah....hari ni genap 2 tahun 5 bulan aku kawen ngan dear kesayangan aku tu
Kebetulan hari ni dear stanby keje, so BIL lak mintak lauk ikan pari.
So untuk tidak membuang mase aku ngan dear jenjalan kat pasar di Pandamaran.
Ada macam2 pilihan, untung nyer la kalo umah aku dekat gile ngan pasar macam ni.
Nak tau sebab ape? sebabnyer pasar ni memang banyak pilihan, dah tu pasar ni sepanjang jalan kat lorong belakang kawasan perumahan tu.
Memang jauh kalo pusing dari pangkal nak ke hujung.tp jualan nyer semua lebih kurang je.

Punyer la payah nak jumpa ikan pari tu, ntah cam ne aku leh nampak lak ader sekor ikan pari ni agak besar gak la.
Tunjuk kat dear, dear kate nak yg mcm tu la kan, so ape lg alang2 dah jumpa & kitorg pun dah penat "tawaf" kat pasar ni dear beli je la.
bila timbang je aku dah bleh agak dah mesti berat ikan ni, tup tup apek tu kata 5 kg lebih.
Aku memang tgok timbang die mase tu takut2 kes kene tipu lak nanti.
So alang2 dah jumpa dear kata ok, so trus bayar & tunggu la ikan tu untuk dipotong.

Sementara tunggu sempat la jenjalan cari sayur2an coz esok mak nak lepak umah aku lg.
Hari Krismass nanti mak ngan nyah nak blek kg.
Sempat la sambar udang galah as favourite dear, sayur yg MIL kirimkan ngan dear.
Aku lak juz nak jenjalan je, coz jemu la dok umah terperap je kan.

Kebetulan malam tadi aku ngan dear kuar tgok wayang cite "Histeria".
Huh! memang nampak agak seram la, sampaikan org kat sebelah aku duduk tu bleh main sepak2 kaki aku.
Bengang je kalo ader org cam ni dok kat sebelah aku.
Mcam la die sorang je takut, aku pun takut gak tp pandai la cover.
Kat luar aku tgok couple ni mcm blum kawen je.

Cadangan asal kuar mlm td cume nak cari DVD pirate.hahaha
Aku nak tgk "Qurantine".DVD tu ader tp org yg jual tu bgtau kater tak clear lak.
Tu pasal la aku ngan dear g tgok gak citer Histeria tu.
Kalo ikutkan dear nak tgok citer "Transporter", tp setelah aku pujuk2 ajak tgok cite tu next time la.

Orang yg datang tgok mlm td pun ramai gak la, bleh dikatakan ramai couple la.
Aku ngan dear tak sah kalo tak amik tempat duduk blkng, so mlm td setelah sekian lame tak duduk seat tgah kitorg try la seat tgh tu.
Bleh la, tp aku lebih slesa dok kat seat area tepi dinding.
Tak de nak pikir masalah kene sepak2 kaki, juz aku je yg sepak dinding tu.
hahaha..

Untuk sambutan 2 tahun 5 bulan ni aku masak kan dear nasi goreng cili padi + belacan, as her favourite food.
Bile aku try mkan memang pedas, ntah cam ne dear kate bleh la.
Slalu kalo dear kate bleh la tu maknanye tak pedas sgt la tu pada tekak dear.
Aku lak memang leh je masuk mkan pedas2 ni tp kenkadang perut ni tak leh nak tahan.
Siap aku ngulang ke toilet tu 5 6 kali la nanti.

For dear, ayang need you so much to make my life happier. Semoga cinta dan sayang sentiasa milik kita berdua agar dapat merealisasikan impian kita bersama2 :)

2 comments:

Momma Qiestina said...

hye salam kenal :)

tq yea sudi jadi follower blog mengada-ngada & apa-lah sgt sy nie :)

i'll link urs yek.

Azian & Zaini said...

hye salam...

actually aku ni dah lame jd silent reader untuk blog awak tau