Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Thursday, November 28

Tempatan Atau Antarabangsa?

Assalam..

Sejak dear kerja jauh ni memang rajin sangat makan buah. Sebab apa? Sebab jarang masak kat rumah ni, makan buah untuk minum petang atau pun digantikan sebagai snek. Hehe...bagus untuk kesihatan pula tu kan.

Hari Rabu minggu lepas MIL pergi rumah kakak ipar, kebetulan ada dan dia pun berikan buah rambutan kuning dan juga buah manggis. Haih...sedap!

Tapi petang tu aku dah menapak ke Giant dari pejabat semata-mata nak menambah stok buah yang sudah habis. Dapat beli jambu batu dan juga buah epal hijau. Kalau senang atau rajin teringin nak buat pai epal tapi setakat ni belum ada kerajinan tu lagi. Ish....






Bila balik rumah pandang rambutan dan manggis teringat durian, ciku dan cempadak yang mak kata dah berbuah dan dah pun mula masak. Tak sabar nak balik kampung makan buah-buahan ni semua.

Selalu kalau pergi kedai buah aku suka beli pisang, nenas, betik, mangga, delima, kiwi, strawberi, anggur atau pun buah epal. Hehe....kategori campur-campur asalkan namanya buah memang aku suka. Tapi dear memilih sikit, buah pisang dan nenas memang suka, kalau strawberi, epal atau anggur kurang sikit. Biasanya aku beli pun tak banyak sebab yang makan aku seorang. Anak-anak kadang-kadang tak makan sebab ada sesetengah buah buat mereka kembung perut jadi jangan  beri mereka makan. Senang hati tak perlu risau.

Kesimpulannya buah tempatan dan antarabangsa memang aku suka. Hehe..

.

1 comment:

Mummydearie said...

Saya ni memilih sikit tang buah-buahan ni tetapi di rumah stok buah memang selalu kena ada kerana dah macam makanan rutin untuk anak-anak dan suami.