Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Thursday, November 21

Kisah Bulan Madu

Assalam....

Bila tengok orang sana sini kenduri kahwin memang seronok kan. Bahagian paling seronok mesti bila bersiap mahu pergi bulan madu....bercuti berdua-duaan tanpa gangguan orang lain. Walau pun dekat tapi bila bercuti berdua pun memang dah cukup seronok kan.

Hehe....nak tahu tak?

Hakikat yang tersimpan selama lebih 7 tahun berkahwin ni...aku tak pernah pergi bulan madu ni! Ha....kenapa pulak kan?

Memang dah merancang selepas selesai majlis kenduri sebelah aku kami mahu pergi ke Pulau Pangkor je yang tak jauh mana dengan kampung aku. Tapi bila merancang memang tak jadi kata orang. Emak aku demam dan kemudian arwah bapa aku pula demam sampai ke hari Khamisnya...hari Jumaat kami rancang mahu gerak ke rumah abang sebab majlis di rumah dear bermula pada malam Ahad. Jadi hari Sabtu aku dah ada dirumah MIL. Sila abaikan aku masuk sebelum majlis sambut menantu tu ek.

Bila emak ayah aku tak sihat kami pun tak sampai hati nak tinggalkan mereka, lagi pula mereka tak sihat sebab penat dan susah hati dengan masalah lauk pauk kenduri kami hari tu.

Selepas berkahwin kami tinggal dengan PIL. Haih....teringin juga nak pergi tapi dear dah mula kerja. Aku pun dah sibuk mencari kerja, maklum lah sebelum kahwin aku tinggal dengan kakak di Puchong jadi kerja disana pun aku tinggalkan sebab jauh dan dear tak mahu ulang-alik ke sana untuk kerja.

Bila dah bekerja duduk rumah sewa asing-asing ada juga rancang nak bercuti sama tapi impian tinggal impian juga. Kalau aku cuti dear masih tetap bekerja sebab masa tu dear bekerja dengan abangnya...sebab tu kerja selalu lebih masa dan hari berbanding orang lain.

Hari cuti umum biasanya kami bercuti tapi tempat yang paling aku nanti-nanti kan mesti lah balik kampung. Haih....ini pun alasan utama aku, dari kami bercuti pergi jalan-jalan lebih  baik kami bercuti jumpa keluarga di kampung.

Antara tempat yang pernah kami pergi...


Melaka, ini pun percutian sehari suntuk je. Rancang nak tidur sana tapi entah kenapa takjadi pula. Dah tak ingat dah. Masa ni baru-baru mengandungkan Amar dan masih belum tahu lagi dah mengadung pun. Gambar ni semasa kami naik eye on melaka. Hehe..


Permandangan yang tersangat tak cantik kan...termasuk dengan perempuan chuby tu. haha...hakikat! kami selalu pergi pantai Kelanang  atau Morib tapi setakat pergi sekejap je...Pernah bawa Amar dengan Ashraf mandi itu pun airnya dah surut.


Port Dickson...itu pun selepas adik dear selesai exam di Segamat. Kami tidur 1 malam di Segamat dan 1 malam lagi di PD. Pergi sini pun sebab dear nak bawa MIL bercuti.


Cameron Highland selepas berpantangkan Amar. Huhu...dear dah janji nak bawa pergi sini. Alang-alang gerak dari kampung lebih kurang sejam lebih je dah sampai. Tidur semalam je, tapi dapat juga jalan-jalan.

Ha....memang tersangat sikit kan. Ini hakikatnya, kami lebih suka habiskan masa dirumah atau pun balik kampung. Bila bekerja memang letih jadi bila tiba hari cuti kami berehat sepuas-puasnya.

Hal bulan madu tu kan....ish...tak payah nak bulan madu sangat sebab kami duduk asing dengan MIL jadi memang hari-hari bulan madu. Tiada gangguan katakan....hehe.

Tahun ni belum pergi mana-mana lagi, dear ada ajak tapi setakat ni belum rancang lagi tambah-tambah belum tahu status tempat kerja dear akan datang pula. Huhu...kalau di sini mungkin kami tak pergi mana-mana pun. Habiskan masa dengan anak-anak dirumah lagi seronok.

Paling malas bercuti ni bila masa nak kemaskan baju untuk pergi dan balik. Ha....pergi memang seronok tapi bila balik dah letih...memang malas.

Lagi pun dear ni bukan jenis suka jalan-jalan sangat...pergi mana-mana pun aku yang ajak kalau tidak memang duduk rumah je la jawabnya. :)

No comments: