Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Thursday, November 14

Penjahat Kecil

Assalam...

Baru beberapa minggu lepas aku ada terbunuh seekor cicak ni, itu pun kata orang secara tidak sengaja. Bukan apa memang aku tak sangka, aku keluar pergi tandas lebih kurang pukul 3 pagi bila masuk pintu bilik tak boleh tutup, kaku sekejap apasal pula pintu ni tak boleh tutup ek...aku biarkan je la, alang-alang mata dah mengantuk kan.

Bila pagi....pang! aku tengok tersembul isi perut cicak tu. Huih...kejam kah aku ye?

Ekornya pun tergolek je kat lantai, jadi mahu tak mahu aku sapu je la sebab geli nak pegang kan. Maunya tak geli cicak ooiiii.

Tiba-tiba terfikir pula, aih tak pernah selama ni aku bunuh cicak ni kecuali arwah bapa aku dulu pernah buat sebab terlampau banyak cicak di rumah kampung kami. Arwah ambil sekeping kertas yang biasanya untuk kita bagi lalat lekat tu kan, arwah biar atas meja makan. Biasanya arwah letak sebelah malam dan paginya memang ada 3 4 ekor cicak melekat kat atas kertas tu. Padan muka ko, kami tengah makan pun sibuk datang juga tau. Geram sangat!

Bila aku cari-cari berdosakah aku membunuh cicak? huhu...terkejut sekali lagi sebab memang digalakkan membunuh cicak ni. Ganjarannya pun tinggi mengikut cara bunuh. Wah....tapi bukan senang nak dapat kan. Hehe...jadi sekarang aku tak lagi rasa bersalah pada cicak yang tersepit di pintu bilik aku.


Rimas sangat bila ada banyak cicak di rumah, merata-rata mereka ada. Nak bagi racun aku takut sebab kang anak-anak terjumpa pula. Macam mana ye nak bunuh atau nak kurangkan cicak dalam rumah.

P/s : rumah bos terlampau banyak lipas, tapi hakikatnya rumah aku banyak cicak. Bos boleh panggil pest control datang umah berjadual tapi aku takkan sebab cicak nak panggil pest control juga? Huhu...

 

1 comment:

nurbijen said...

arwah nenek pun pernah cakap pasal ni.... teringat pula masa kecil2 dulu.... suka sgt lastik cicak... skrang dah hilang skill buat lastik getah tu...