Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Tuesday, November 26

Pertama Kalinya

Assalam...

Apa yang pertama kali pulak ni ye....haih penat nak fikir dah kerja mana-mana pun tetap sama mesti ada yang tak kena kan. Hehe...tapi kali ni pada aku memang agak melampau sikit.

Melampau maksud aku melampau sangat menyebabkan aku balik kerja lambat. Eh....ok mereka sejukkan hati yang panas menunggu masa untuk balik kerumah selepas memikirkan keadaan anak-anak.

Mujur anak-anak dijaga oleh mertua dan kakak ipar...kalau tidak entah berapa ringgit melayang malam tu. Huhu....masih ada kelebihannya bila saudara sendiri yang menjaga.

Sebenarnya hari Rabu minggu lepas aku terpaksa 'stay back' di pejabat sebab mahu siapkan juga tender yang akan dihantar pada tengahari Khamis. Ku sangkakan hingga ke maghrib tapi sekali selepas isyak pula baru dapat balik. Hampir pukul 9.30 malam aku sampai rumah malam tu dengan anak-anak yang dah terlalu merindu.

Kebetulan aku ditemani dengan isteri bos yang juga orang kuat bahagian kewangan disini, jadi tak mengapalah kot kan kalau aku tunggu dia balik aku pun balik sama la.

Sampai pukul 8.00 dah sesak kepala rasanya, kehulu ke hilir....pinggang dah mula sakit, perut pun dah lapar jadi bos belanja makan KFC. Ok....sejuk sikit hati ni tapi bila dah tak tenteram makan pun tak selera.

Isteri bos balik pukul 8.45malam aku pun terus target kalau pukul 9.00 malam tak selesai juga aku cabut. Jadi selesai kira-kira jumlah tender semua aku pun balik. Syukur sebab mereka lepaskan aku dengan senang sekali siap tanya siapa ambil kalau balik lewat...erk! tak tau ke aku memang  pandu kereta sendiri? ish...

Setahun lebih aku dah berehat dari dunia melaksanakan tender ni. Memang tersangat mencabar, lagi-lagi bila dapat harga lewat dan hampir tiba dengan tarikh hantar.

Esok hari isteri bos  bagitau bos besar bising-bising kenapa buat kami berdua balik lewat sebab kami berdua ada komitmen selepas kerja untuk bersama keluarga. Wah....ini yang aku suka bila isteri bos pun terlibat sama. Mungkin akan datang tak perlu lagi 'stay back' cecah jam 9.00 malam.

Yahoooo....

p/s: walaupun tak seronok tapi bidang ni sangat mencabar sebab bila gagal kita perlu bangkit lagi dan bila berjaya memang terasa nikmatnya. Hehe...sentiasa belajar dari kesilapan.

1 comment:

Mummydearie said...

Dah lama sangat rasanya tak kena kerja lebih masa ni so kiranya takda apa nak dikomenlah kat ofis sekarang ni. Kerja sampai kul 9 malam tu, aduhai... memang melampau dan tepu otak kalau gitu.