Pages

Next Anniversary

Daisypath Next Aniversary Ticker

Next Birthday Zikri Amar

Daisypath Happy Birthday tickers

Next Birthday Zikri Ashraf

Daisypath Happy Birthday tickers

Berehat Sebentar

Sunday, February 17

Potty Train - Hari Pertama

Assalam...

Fuh....berpeluh-peluh juga ek nak mulakan Amar meninggalkan diapers. Sejak dari bulan lepas  dah rancang nak ajar Amar tinggalkan diapers ye la....makin lama makin besar saiznya. Sekarang sudah guna saiz XXL jadi dah sesuai sangat la untuk aku ajar dia. Dear setuju je, dan paling best kami dah sedikan hampir 10 helai 'seluar kecik' untuk dia. hahahahaha....

Palang yang ada pun dear sudah buka, lagipun Ashraf sudah pandai panjat lagi bahaya. Memang niat kami nak buka palang bila Ashraf sudah pandai panjat. Tau-tau balik rumah petang tu dear dah buka....yahoooo...suka lah anak-anak. Senang nak bawa Amar pergi masuk tandas kalau nak buang air.

Cacatan ini cuma untuk kenangan akan datang, hehehehe... ok untuk hari pertama aku cuba selama 2 jam je. Itupun 2 kali ter'buang' luar tandas. Haih...ini baru hari pertama kan.. perjalanan masih panjang. :)

Esok mahu ajar lagi, biarlah Amar mahu buang dimana-mana pun asalkan ada hasilnya nanti. Huhu....tengah menyediakan diri juga ni nak mengemas, membersihkan tempat yang bakal di tuju Amar nanti.

Semoga Allah berikan kemudahan pada kami.

 

No comments: